پذیرش ها

راهیبای فیلم اعتراض وارد نیست به جشنواره‌ی فیلم و فیلمنامه شب‌های سفید

فیلم اعتراض وارد نیست اثرFarnaz Jurabchian به جشنواره فیلم و فیلمنامه شب‌های سفید راه یافت. این فیلم از طریق مجموعه دریچه سینما به عنوان پخش کننده‌ی بین‌المللی به این جشنواره ارسال شده بود. جشنواره جشنواره فیلم و فیلمنامه شب‌های سفید در تاریخ دوشنبه 1396/1/28 برگزار می‌شود.


اعتراض وارد نیست زندگی پنج مهاجر افغان در ایران را به تصویر می کشد که به شکلی کاملا اتفاقی در زمین تنیسهای شمال شهرتهران مشغول به کار می شوند. توپ جمع می کنند و در اوقات بیکاری تنیس بازی می کنند. تنیس یاد می گیرند و در آن پیشرفت می کنند اما هر چقدر در تنیسشان جلو می روند و پیشرفت می کنند جامعه جدید زندگی شان پذیرای آنها نیست و به چشم غریبه به آنها نگاه می شود. زندگیشان در برزخ سختی گذران روزمرگی و ترس از بازداشت و بازگردانده شدن به افغانستان و نیز آرزوی تنیس باز شدن و شرکت در مسابقات تنیس می گذرد و برای آنها چاره ای جز ماندن در شرایط اقامت غیر قانونی و یا رفتن به سمتی آینده ای نامعلوم در غرب نمی گذارد. در حالی که سیل مهاجرت غیر قانونی به اروپا معضل کنونی عصر معاصر به شمار می رود، این فیلم بیننده را با بخشی مهم و اغلب نادیده گرفته شده از معضلات این مهاجران در خاورمیانه روبرو می کند.


Overruled is a medium-length documentary that recounts the lives and hopes of young Afghan refugees in Iran. They happen to work as ball boys in tennis clubs in Tehran. They learn tennis and make progress in it to find a suitable identity in Iranian society. No matter how od they become in tennis they are not accepted into the new society and remain outsiders, in the eyes of Iranians. They are a group of unauthorized tennis players who wish to compete at the same level as their resident competitors. Their lives are stuck in a circle of not being able to obtain permanent residency while living under the threat of detention and deportation. Should they take the high-risk road of fleeing to an unknown fate in the West?

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×