فراخوان جشنواره خارجیفراخوان جشنواره فیلم

جشنواره فیلم تورینو Torino

جشنواره بین المللی فیلم تورینو Torino یکی از باسابقه ترین جشنواره های فیلم جهان در ایتالیا است. فیلمسازان فیلم دوستان سراسر جهان با نام این جشنواره آشنا هستند.

 این جشنواره با ۴۰ سال سابقه هر سال توجه فیلمسازان بسیاری را به خود جلب می کند. اگر شما نیز از آن دسته فیلمسازانی هستید که به دنبال یک جشنواره مناسب برای نمایش آثار خود هستند بهتر است بیشتر با جشنواره فیلم تورینو آشنا شوید. 

جشنواره فیلم تورینو
جشنواره فیلم تورینو

 معرفی جشنواره فیلم تورینو Torino 

این جشنواره از سال ۱۹۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد. اهالی سینما این جشنواره را با نام TFF  نیز می شناسند. TFF هر سال در شهر تورین در کشور ایتالیا برگزار می شود.

این فستیوال دومین جشنواره بین المللی بزرگ ایتالیاست. اولین جشنواره بزرگ ایتالیا جشنواره فیلم ونیز است. منتقد و استاد دانشگاه ایتالیایی جیانی روندولینو (Gianni Rondolino) این جشنواره را تاسیس کرد. هدف او ایجاد جشنواره ای برای نسل جوان بود. 

نوشته های مشابه

مدیریت جشنواره بر عهده آلبرتو باربرا (Alberto Barbera)، استفانو دلا کاسا (Stefano della Cass)، گیولیا آگنولو (Giulia d’Agnolo)، روبرتو توریگلیاتو (Roberto Tutigliatto)،ننی مورتی (Nanni Moretti) و جیانی آملیو (Gianni Amelio) است. 

جیانی روندولینو در سال ۱۹۸۲ و در حالی که شهر تورین در بحران اقتصادی به سر می برد، این جشنواره را تاسیس کرد. برگزاری جشنواره چهره های سرشناس ایتالیا و سینمای بین الملل را به این شهر کشاند. به این ترتیب فرهنگ و اقتصاد این شهر جان دوباره گرفت.

 در آغاز اسم این جشنواره سینمای بین المللی جیوانی بود. در سال ۱۹۹۸ نام این جشنواره به جشنواره فیلم تورینو Torino تغییر کرد. این جشنواره از بخش های متفاوتی تشکیل شده است و برنامه های متنوعی را برای شرکت کنندگان تعطیل می دهد.

جشنواره تورینو
جشنواره تورینو

 بخش های متفاوت جشنواره

 اگر برای حضور در جشنواره فیلم تورینو Torino آماده هستید، باید بدانید که این جشنواره بخش های متفاوتی را برای شرکت کنندگان خود در نظر گرفته است.

تعدادی از این بخش ها به شرح زیر هستند:

  • Torino 35

این بخش به رقابت فیلم های بلند بین المللی و آثار مستند اختصاص داده شده است.

  • Festa Mobile 

این بخش به نمایش جذاب ترین آثار تولید شده در سال اختصاص دارد. این آثار با هدف رقابت به نمایش گذاشته نمی شود.

  • Aftere Hours

این بخش نیز به منظور رقابت برگزار نمی شود و به نمایش آثاری که در ژانر وحشت، علمی تخیلی فیلم های مناسب برای آخر شب اختصاص دارد.

  • Onde 

این بخش نیز از جمله بخش های رقابتی جشنواره نیست. در این بخش آثاری که همراه با خلاقیت و تجربه های نوین خلق شده اند به نمایش گذاشته می شود. محدودیتی برای تولید آثار به نمایش گذاشته شده و یا فرمت آنها وجود ندارد.

  • TFFdoc

 این بخش نیز به نمایش آثار مستند اختصاص دارد. آثار مستند ایتالیایی در رقابت جداگانه ای به نمایش گذاشته می شوند. در حالیکه آثار مستند بین المللی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. البته در کنار این بخش ها بخشی برای نمایش آثاری که در رقابت شرکت نمی کنند نیز در نظر گرفته شده است. هیئت داوری رقابت آثار ایتالیایی و آثار بین المللی مجزا و متفاوت است.

  • Italiana.corti

این بخش به رقابت فیلم های کوتاه ایتالیایی اختصاص دارد. تنها فیلمسازان ایتالیایی در این بخش به رقابت می پردازند. 

  • بزرگداشت و گرامیداشت آثار گذشته 
  • نمایش آثار اختصاصی 
جوایز جشنواره فیلم تورینو
جوایز جشنواره فیلم تورینو

جوایز جشنواره فیلم تورینو Torino 

همانطور که پیشتر نیز گفته شد این جشنواره از بخش های متفاوتی تشکیل شده است.  هر کدام از این بخش ها جوایز منحصر به فردی را برای شرکت کنندگان در نظر گرفتند. در ادامه با جوایز هر بخش آن آشنا می شوید:

Torino 35

  • جایزه بهترین فیلم
  • بهترین فیلم از نگاه هیئت داوری
  • جایزه بهترین بازیگر زن
  • جایز بهترین بازیگر مرد
  • جایزه بهترین فیلمنامه
  • جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطب

 بخش رقابت آثار مستند TFFdoc

  • جایزه بهترین اثر مستند بین المللی
  • جایزه بهترین اثر مستند ایتالیا
  • جایزه بهترین اثر از نگاه شریعت داوری

Italiana.corti

  • جایزه Chicca Richelmy برای بهترین فیلم 
  • جایزه بهترین فیلم از نگاه هیئت داوری 

جایزه Cipputi 

  • جایزه بهترین فیلم درباره دنیای کار 

قوانین شرکت در جشنواره فیلم تورینو Torino

برای حضور در این جشنواره باید قوانین و مقرراتی را رعایت کنید. در ادامه با قوانین شرکت در جشنواره آشنا می شوید:

  1. آثاری که پس از تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۹ تکمیل شده اند مجاز شرکت در جشنواره هستند.
  2. فستیوال از نمایش آثاری که به هر نحوی در ایتالیا نمایش داده شده باشند خودداری می کند.
  3. در بخش Torino 35، جشنواره از نمایش آثاری که در فستیوال های بزرگ مانند کن، برلین و لوکارنو نمایش داده شده اند خودداری می کند.
  4.  در برخی از بخش های فستیوال تنها آثار ایتالیایی نمایش داده می شود. آثار در صورت ایتالیایی به حساب می آیند که کارگردان آنها در ایتالیا به دنیا آمده باشد یا در زمان تهیه فیلم در ایتالیا سکونت کرده باشد. در صورتی که تهیه کننده ایتالیایی باشد یا با کمک یک تهیه کننده ایتالیایی تولید شده باشد اجازه نمایش در این بخش با اثر داده می شود.
جشنواره فیلم تورینو
جشنواره فیلم تورینو

دیگر ملاحظات شرکت در جشنواره فیلم تورینو 

 آثاری که در جشنواره شرکت می کنند تا ۵ بار به نمایش گذاشته می شود.

  1. هزینه ارسال اثر به جشنواره به ارسال کننده توسط شرکت کننده پرداخت می شود.
  2. تنها در مواردی که پیش از ارسال توافقنامه ای بین مدیران جشنواره و شرکت کننده انجام شده باشد خلاف این موضوع امکان پذیر است.
  3.  فیلم ها و ویدیو های ارسالی بیمه خواهد شد.  این بیمه شامل هرگونه اتفاق و آسیبی می شود که شامل سرقت و یا گم شدن نیز خواهد بود. بیمه تا زمانی که اثر در اختیار فستیوال است شامل آن می شود. در صورتی که هرگونه آسیبی به اثر برسد برگزارکنندگان فستیوال موظف به پرداخت جریمه هستند.
  4. آثار ارسالی باید به صورت دی وی دی یا لینک آنلاین در اختیار جشنواره گذاشته شود.

این جشنواره از طریق ۱۶ آپریل ۲۰۲۰ تا تاریخ ۳۰ اکتبر به ۲۰۲۰ منتظر دریافت آثار شرکت کنندگان است. جشنواره از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ نوامبر سال ۲۰۲۰ برگزار می شود.

 کلام آخر

 جشنواره فیلم تورینو Torino دومین جشنواره بزرگ است که در کشور ایتالیا برپا می شود.

این جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای اهالی سینماست که در جمع فیلم دوستان و فیلمسازان حرفه ای دنیای سینما آثار خود را به نمایش بگذارند. شما نیز می توانید برای شرکت در این جشنواره با ما در سلام ثبت نام در تماس باشید.

آیا تاکنون برای شرکت در این جشنواره اقدام کرده اید؟ تجربه خود را از ارسال آثار یا درخواست شرکت در دیگر جشنواره ها با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. 

این مواد به سفارش سایت سلام ثبت نام تهیه شده است. تمام حقوق مادی و معنوی این اثر به این سایت تعلق دارد. هرگونه کپی برداری از محتوای این صفحه غیر قانونی است. 

برای ثبت نام در این مسابقه اینجا کلیک کنید

منبع

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

نجمه نظری

نویسندگی رویایی دیرینه ای است که در 32 سالگی آن را زندگی می کنم. عشق و علاقه‌ام به نوشتن سبب شده است فرصتی پیدا کنم که هنر و ادبیات را با تکنولوژی تلفیق و اثری را پدید آورم که کاربردی و ماندگار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×