مشارکت در حراج و پیشنهاد قیمت اثر هنری
معنی اصطلاح مشارکت در حراج و پیشنهاد قیمت اثر هنری participate in the-auction and bid چیست؟
ارایه پیشنهاد Bid به چند روش در حراجی های هنری قابل انجام است:
- ارایه پیشنهاد در اتاق برگزاری حراجی Bidding in the Room
- پیشنهاد دادن از طریق تلفن Telephone Bidding
- پیشنهاد غیرحضوری فرد غایب Absentee Bidding
- پیشنهاد برخط Online Bidding
مشارکت غیرحضوری در حراج یا «پیشنهاد غایب» (Absentee Bidding) در مقابل «پیشنهاد حاضر» (Live Bidding) معنا پیدا میکند.
ارائهی پیشنهاد قیمت اثر هنری یا شرکت در رویدادهای حراج را میتوان به چند دستهی کلی طبقهبندی کرد؛ در خصوص رویدادهای حضوری، پیشنهادها میتوانند از طریق تلفن، بهصورت حضوری یا از طریق پیشنهاد غایب مطرح شوند. در خصوص رویدادهای آنلاین، پیشنهادها میتوانند بهواسطهی بسترهای آنلاین، تلفن یا بهشکل غایب ارائه شوند.
مشارکت غایب
«مشارکت غایب در حراج» شکلی از مشارکت است که برای آن دسته از داوطلبانی فراهم شده که نمیتوانند یا نمیخواهند در رویداد حراجی شرکت کنند.
پیشنهادهای غایب را به نامهای «کتبی»، «کمیسیون» یا «سفارش» هم میشناسند. خانهی حراج ممکن است فرمی برای غایبان داشته باشد و علاقهمندان به شرکت در رویداد حراج میتوانند از طریق پست، تلفن یا حتی بسترهای آنلاین پیشنهاد خود را ارائه دهند.
اگر در طول رویداد حضوریِ حراج، پیشنهادی بالاتر از پیشنهادی که خریدار ناشناس در برگه یا فرم وارد کرده وجود نداشته باشد، پیشنهاددهندهی غایب، صاحب اثر خواهد بود. اما پیشنهاد تلفنی با آنچه در خصوص مشارکت غایب گفته شد، قدری متفاوت است.
اگر قصد ارائهی «پیشنهاد تلفنی» (Telephone Bidding) را داشته باشید، یکی از کارکنان خانهی حراجی با شما تماس خواهد گرفت و طی فرآیند مزایده، شما را در جریان پیشنهادها میگذارد و پیشنهاد شما را هم منتقل میکند.
برای بسیاری از خریداران و مجموعهداران، پیشنهاد تلفنی انتخاب هوشمندانهتری است؛ چرا که به خریدار این فرصت را میدهد که ناشناس بماند.
پیشنهاد قیمت اثر هنری