آموزش سینما و فیلمسازیآکادمی هنر

۵ نکته از یک برنامه ریز جشنواره فیلم که هر فیلمسازی باید بداند

این 5 درس اصلی است که یک برنامه ریز جشنواره می تواند به شما فیلمسازان بیاموزد.

مقدمه

همه ما  می دانیم:

دنیای جشنواره ها هزینه بر است!

شما هزاران دلار برای ساختن هزینه کوتاه و صدها دلار دیگر برای هزینه ارسال هزینه می کنید.

شما قلب و روح خود را وارد کار خود می کنید و بعد از همه اینها ، با موج جادویی رد شدن توسط فستیوال ها روبرو می شوید.

کاملاً تحقیرآمیز است

من یک فیلمساز و یک برنامه ریز جشنواره هستم.

پس از تماشای ساعت های بی شماری از فیلم های کوتاه ، من بینش های کلیدی در مورد روند انتخاب کسب کردم.

این بینشها رویکرد من را به طرز چشمگیری تغییر داده است و امیدوارم که آنها نیز به شما کمک کنند.

رقابت بسیار زیاد است

بیایید فقط به مسابقه Sundance 2020 نگاهی بیاندازیم: از 9000 ارسال فیلم کوتاه ، حدود 60 مورد پذیرش شدند.

نرخ پذیرش 0.6٪ است! یک دقیقه وقت بگذارید تا به طور کامل در آن غرق شویم.

 

نمی توانم از این غافل شوم که ماندن در بازار فیلم کوتاه امروز چقدر دشوار است.

تاکنون ، نزدیک به 200 فیلم برای Salute Your Shorts تماشا کرده ام

و بله ، من هر فیلمی را که به من واگذار می شود ، کاملاً تماشا می کنم و کاملاً در نظر می گیرم.

حتی در بین این گروه نسبتاً کوچک ، فیلمهای بسیار خوبی را دیده ام که دوستشان دارم و می خواهم از آنها پشتیبانی کنم ، اما ممکن است به دلایل مختلف نتوانم قادر باشم.

این را به یاد داشته باش:

کوتاه شما احتمالاً خوب است حتی ممکن است عالی باشد.

شما ممکن است هنوز هم رد شوید ، زیرا بسیاری از افراد در حال حاضر فیلم های خوبی می سازند.

رد بدان معنی نیست که شما فیلمساز بدی هستید!

 

ایجاد یک CD میکس شده!

انتخاب فیلم به عنوان برنامه ریز یک جشنواره یعنی ایجاد یک سی دی گلچین!

یادتان هست که در هر دیسک ۱۲ آهنگ می شد جا داد؟

باید حواستان به میزان فضای سی دی می بود.

اینکه آهنگ اول چه باشد؟ از اولی به دومی چطور برود؟

به ناچار ، بسیاری از آهنگ های مورد علاقه شما در این سی دی جا نمی شوند.

و لیست پخشی که شما انتخاب می کنید کاملاً ذهنی است.

هیچ کس نمی تواند لیستی شبیه یک نفر دیگر را درست کند.

جشنواره های فیلم دقیقاً شبیه این مورد هستند

– فیلم هایی که انتخاب می شوند ، در عین حال که عالی هستند ، از بهترین ها برتر نیستند!

در عوض ، آنها انتخاب شدند زیرا برنامه ریزان احساس می کنند مجموعه ای قوی و قانع کننده خواهند ساخت.

برنامه ریز جشنواره آدم است!

آنها سلیقه ها و پیش زمینه ها ، سوگیری ها و پیش فرض های مختلفی دارند

و فیلم های شما را به هر روشی که انسان فیلم ها را دنبال می کند ، دنبال می کنند.

در لپ تاپ های آنها ، با هدفون ، بدون هدفون ، بر روی مانیتورهای بدون کنترل ، با سیستم های صوتی وحشتناک ، در حالی که بچه های آنها در اتاق بعدی فریاد می زنند ، قبل از ناهار ، بعد از ناهار ، هنگام نوشیدن شراب ، همراه همسر خود و از همه مهمتر در بین تماشا. صدها فیلم دیگر ، که بسیاری از آنها به اندازه خوب شما هستند.

من به عنوان یک فیلمساز ، از این بابت احساس اضطراب زیادی کردم.

من اثبات یک سیستم عینی را می خواستم.

من می خواستم اطمینان حاصل کنم که فیلم من به روشی صحیح نمایش داده می شود ، روی یک صفحه خوب با سیستم صوتی خوب و بدون حواس پرتی

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا