موستر: طراحی پوستر موشن فیلم و موشن گرافیک
در این نوشته درباره آموزش طراحی پوستر موشن یا متحرک فیلم یا موستر Moster و استفاده موشن گرافیک در سینما صحبت می کنیم.
پوسترهای سنتی فیلم جای خود را به پوسترهای متحرک می دهند. بیاموزید که چگونه میتوانید با یک پوستر حرکتدار به پروژه خود توجه بیشتری ایجاد کنید.
با رشد پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، شاهد ظهور چندین روند از سوی استودیوها و سازندگانی بودهایم که استراتژیهای بازاریابی سنتی را پیش میبرند. یکی از روندهای نوآورانه جدید در دهه گذشته استفاده از پوستر حرکتی – یا به اختصار moster است.
برای سفارش یک موستر اینجا کلیک کنید.
پوستر متحرک یا موستر چیست؟ moster
از همان ابتدا و زمانی که موشن گرافیک وارد صحنه شد، تلاشهایی برای تعیین مرز بین آن و انیمیشن صورت گرفت.
آغاز فیلم «روانی» (Psycho) از آلفرد هیچکاک را باید مثالی ابتدایی از موشن گرافیک دانست که در آن، صدا، حرکت و طراحی گرافیکی با یکدیگر به خوبی تلفیق میشوند. موشن گرافیک را باید راهی برای ارتباط با بیننده و اضافه کردن عمق به داستان در نظر گرفت.
موشن گرافیکها میتوانند پیامی را منتقل کنند و از آنها میتوان در خلق تبلیغات بهره گرفت.
GeekNation.com برای اولین بار این مفهوم پوستر متحرک را توسعه داد، و به نظر می رسد که اولین پوستر حرکتی سفارشی برای فیلم جنایی روانشناختی هیجان انگیز Hard Candy در سال 2005 بود. این هم پوستر استاندارد:
و این پوستر حرکتی است (در نسخه ویدیویی، میتوانید صدای رنده فلز را بشنوید):
این نوع پوستر مطمئناً بسیار جذاب تر است. در نهایت برای آن چند ثانیه بیشتر به پوستر نگاه می کنید و احتمالاً با ایده مشخص تری از موضوع فیلم نزدیک می شوید. این میتواند در نهایت منجر به فروش بلیت شود.
متوجه خواهید شد که هیچ عنصر اضافی در خود پوستر وجود ندارد – تمام انیمیشنها از تصاویر موجود در پوستر میآیند.
این یکی از ویژگیهای اصلی یک پوستر حرکتی است. یک پوستر حرکتی معمولاً باید فقط از عناصری استفاده کند که قبلاً بخشی از طرح اصلی هستند.