طراحی لوگو و پوستر برای فیلم
قبل ازاینکه به سراغ طراحی لوگو و پوستر برای فیلم برویم، باید با مفاهیم لوگو، پوستر و کاربرد آنها آشنا شویم، و کمی در مورد آنها اطلاعات کسب کنیم .
لوگو چیست ؟
به نشانه ی گرافیکی که می تواند به صورت سمبل، علامت، نوشتار یا ترکیبی ازاین ها باشد، لوگو، گفته می شود.
لوگو به وسیله شرکت های تولیدی، تجاری و صنعتی استفاده می شود، همچنین برای کسب و کار های کوچک کاربرد دارد.
این نشانه گرافیکی به فیلمسازان این امکان را می دهد تا از این طریق اهداف، نوع اثر و محصولاتشان را سریع تر به مخاطب مورد نظر معرفی کنند.
خلاقیت، بصری بودن ومنحصر فرد بودن لوگو باعث می شود که برند، محصول یا… در ذهن مخاطب هک شده و ماندگاری بیشتری داشته باشد.
پوستر چیست؟
پوستر نوعی اعلان خبری می باشد که برای عنوان کردن رویداد ها در موضوعات متفاوت، به صورت عمودی طراحی و پیاده سازی می شود و باید ابعاد آن به طوری باشد که از فاصله ای نسبتا کوتاه قابل دیدن باشد.
هرچند امکان دارد به بزرگی بیلبورد ها در بزرگراه ها و به کوچکی کارت پستال ها نباشد .
در هرصورت پوستر به هر شکل و اندازه ای که باشد وظیفه انتقال اطلاعات را در کوتاه ترین زمان دارد.
برخی از ویژگی های طراحی لوگو و پوستر برای فیلم
در اینجا به چند مورد از ویژگی های لوگو و پوستر خواهیم پرداخت تا بیشتر با نحوه طراحی آن آشنا شویم
ویژگی های طراحی لوگو:
- لوگو ترکیبی از نشانه ها، حروف و نماد می تواند باشد که مشخصه و چهره یک برند است.
- لوگو می تواند به عنوان برند، آرم، هویت هنری و علامت هنری شما شناخته شود.
- یک لوگو اولین چیزی است که در بسیاری از موارد با شنیدن یک اسم فیلم به ذهن انسان می رسد.
- طراحی یک لوگوی کارآمد و زیبا اهمیت زیادی در شهرت یک فیلم و اثر هنری در دید مخاطبان دارد.
- لوگو می تواند بخشی از کسب و کار، هویت بصری یا محصول باشد.
ویژگی های طراحی پوستر:
برای طراحی پوستر قاعده و قانونی بی قید و شرط نیست، و خلاقیت و موقعیت خود طراح می باشد
که شکل، رنگ، فونت و فرم و درآخر تصاویر را در کنار هم قرار می دهد.
بهتر است از قبل انجام هرکاری به طرح های ساختار شکنانه فکر کنید.
به این علت که ساختار شکنی، در اکثر موارد، فعالی و پویایی را نشان می دهد، و همچنین در پشت طراحی شما تفکری جدا از قواعد و قوانین کلیشه ای و تکراری را نشان می دهد.
زیبایی همیشه، در تصاویر و شلوغی بسیار نمی باشد.
گاهی اوقات زیبایی تنها در سادگی خلاصه می شود و باید به ساده بودن فکر کرد. به این دلیل که مفاهیم بصری در عکس ها و تصاویر سریعتر، زودترف راحت تر، ساده تر و مستقیم تر انتقال پیدا می کند، و همیشه تاثر گذاری در انتقال کردن، سریع، مفهموم می باشد.
چون از پوستر به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده می شود، بنابراین پیامی که منتقل می کند، نباید مبهم باشد و برداشت های گوناگونی از آن نشود، زیرا این موضوع به تاثیر گذاری پوستر ضربه وارد خواهد کرد.
قوانین طراحی پوستر فیلم
همانطور که می دانید برای طراحی پوستر هیچ قانون و قاعده حتمی وجود ندارد،
البته ما اعتقاد داریم که در طراحی گرافیکی اصولا، قانون مشخصی وجود ندارد.
مهمترین قانون طراحی پوستر و لوگو فیلم این است که معرف خوبی از اثر هنری شما باشد.
یک طراح گرافیک از این موضوع که او را محدود کنند بیزار است و بیشتر دوست دارد که حرف اول و آخر، ایده ها و خلاقیت های خود او باشد و این، یک اثر گرافیکی را هدفمند و دارای قانون می سازد.
پس سعی کنید در طرح های گرافیکی الهام بخش ایده ها و اندیشه های خلاقانه خود باشید،
تا بتوانید طرح تاثیر گذار و زیبایی را بر صفحه طراحی خود خلق نمایید.
درضمن باید به این نکته توجه کرد که چاپ و طراحی پوستر به گونه ای باشد که قابلیت نصب را داشته باشد.
انواع لوگو
طراحی کردن لوگو را می توان به وسیله عناصری مانند شکل، نوشتار و… انجام داد و آن را به سه گروه کلی تقسیم کرد :
- بکاربردن نوشتار: وردمارک، لوگوتایپ: استفاده کردن از اسم فیلم و ارائه آن بیرون از فونت های رایج مانند: مونوگرام، طراحی و پیاده سازی با یک حرف یا حروف اختصاری برند / لوگوی توییتر یا دیسنی / تایپ بیس: طراحی و پیاده سازی با اسم برند یا شرکت که شکل گرافیکی را بسازد.
- بکاربردن تصویر (سمبل، آیکون، پیکتوگرام ) مانند شرکت اپل
- ترکیب تصویر و نوشتار(لوگوی ترکیبی):مانند پیتزاهات
انواع پوستر
پوستر نیز مانند لوگو انواع مختلفی دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد
- پوسترهای فیلم
- پوسترهای سیاسی
- پوسترهای تلقینی و انگیزشی
- پوسترهای تبلیغاتی
- پوسترهای رویدادها
- پوسترهای مسافرتی
- پوسترهای نورسیاه
- پوسترهای آموزشی
در این قسمت میخواهیم به اختصار درمورد پوستر های فیلم توضیح دهیم که جزوی از عنوان مقاله ماست.
پوستر های فیلم :
این نوع از پوستر ها یکی از مهم ترین پوستر ها در فرهنگ عام است، که در طی دهه های اخیر وجود داشته اند،
زمانی که استودیوهای فیلم سازی، متوجه نمایش قطعه های کوچکی از فیلم برای تبلیغات به شیوه ارزان شدند، تصمیم گرفتند تا از این نوع پوستر ها استفاده کنند.
تا زمانی که رسانه های دیجیتال تسلط داشتند یعنی در همان ابتدا، پوستر های فیلم از تصاویر کاهی و رنگی کارتونی به منظور ایجاد جلب توجه کاربران استفاده می کردند.
با گذشت زمان پوسترهای اولیه و رنگی فیلم رسانه های جمعی، هنوز گسترش نیافته بودند
و نتیجه به این صورت بود که طراحان باید با استفاده از یک تصویر تماشاگران را جذب می کردند.
این پوستر ها کاربران را برای تماشای فیلم مورد نظر ترغیب می کنند.
طراحی لوگو و پوستر برای فیلم
از دیگر کارایی های لوگو و پوستر می توان، به طراحی این دو برای فیلم اشاره کرد.
سازنده هرنوع فیلمی می تواند با سفارش لوگو و پوستر با توجه به موضوع فیلم خود، مفهوم مورد نظر را به مخاطبان انتقال دهد.
برای سفارش طراحی لوگو می توانید از طریق این لینک از طراحان مجرب ما استفاده کنید.