آموزش موسیقیآکادمی هنرمقالات پژوهشی

نکاتی برای موفقیت در مسابقات موسیقی

نکاتی برای موفقیت در مسابقات موسیقی

مسابقات موسیقی می تواند راهی عالی برای نشان دادن استعداد شما، یادگیری از دیگران و دریافت بازخورد از داوران و دیگران باشد.

با این حال، آنها همچنین می توانند چالش برانگیز و استرس زا باشند، به خصوص اگر به خوبی آماده نباشید. در اینجا چند نکته برای موفقیت در مسابقات موسیقی وجود دارد:

 

 درباره مسابقه تحقیق کنید.

قوانین، الزامات، مهلت ها و انتظارات مسابقه ای که در آن شرکت می کنید را بیابید. رقابتی را انتخاب کنید که متناسب با ژانر، سطح و اهداف شما باشد. درباره داوران، مخاطبان و جوایز اطلاعات کسب کنید.

 

  قطعه خود را عاقلانه انتخاب کنید.

قطعاتی را انتخاب کنید که نقاط قوت شما را برجسته می کند، شخصیت شما را به نمایش می گذارد و با موضوع و معیارهای مسابقه مطابقت دارد. از قطعات خیلی رایج، خیلی سخت یا خیلی مبهم خودداری کنید. مطمئن شوید که زمان کافی برای تمرین و صیقل دادن قطعات خود قبل از مسابقه دارید.

 

 تمرین، تمرین، تمرین

قطعات خود را تمرین کنید تا بتوانید آنها را با اطمینان، دقیق و رسا اجرا کنید. با مترونوم، تیونر، ضبط کننده و آینه تمرین کنید. در مقابل مخاطبان مختلف مانند دوستان، خانواده، معلم یا همسالان خود تمرین کنید. در محیط های مختلف مانند خانه، استودیو یا صحنه خود تمرین کنید. تحت شرایط مختلف مانند حواس پرتی، سر و صدا یا فشار تمرین کنید. مهارت های اجرایی خود را بررسی کنید، مانند وضعیت بدنی، تماس چشمی، تنفس و نحوه حضور در صحنه.

 

 برای روز مسابقه آماده شوید.

از قبل برنامه ریزی کنید و هر چیزی را که نیاز دارید، مانند موسیقی ، ساز، لوازم جانبی، آب، تنقلات و لباس های اضافی، بسته بندی کنید. زودتر وارد شوید و با برگزارکنندگان محل را بررسی کنید. به درستی و آرام گرم کنید. از کافئین، الکل یا مواد مخدر خودداری کنید. هیدراته بمانید و خوب بخورید. آرام باشید و روی موسیقی خود تمرکز کنید. خود را در حال یک اجرای خوب و لذت بردن از این تمرین مجسم کنید.

 

 بهترین عملکرد خود را انجام دهید.

وقتی نوبت به اجرا رسید، نفس عمیقی بکشید و لبخند بزنید. خودتان و قطعاتتان را به طور مختصر و مودبانه معرفی کنید. با اعتماد به نفس، اشتیاق و احساسات بازی کنید. اجازه ندهید اشتباهات یا فشار بر عملکرد شما تأثیر بگذارد. ادامه بده و با قدرت تمام کن. از داوران و تماشاگران تشکر کنید. به خودت و موفقیتت افتخار کن.

 

 از بازخوردها بیاموزید

بعد از مسابقه به نظرات و انتقادات داوران و مخاطبان گوش دهید. ذهنیتی باز و محترمانه داشته باشید. به جنبه های مثبت و منفی عملکرد خود توجه کنید. از نقاط قوت و ضعف خود درس بگیرید. موفقیت خود را جشن بگیرید و برای بهبود خود تلاش کنید. خود را با دیگران مقایسه نکنید یا از نتایج ناامید نشوید. به یاد داشته باشید که مسابقات موسیقی تنها معیار سنجش توانایی یا پتانسیل موسیقی شما نیستند.

نکاتی برای موفقیت در مسابقات موسیقی

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×