3 نوع پلتفرم VOD
چگونه پلتفرم های VOD به طور کامل چشم انداز توزیع فیلم را تغییر داده اند؟
همانطور که مشخص است، توزیع فیلم شما به صورت دیجیتالی بسیار متفاوت از توزیع فیزیکی فیلم است. در دوران دی وی دی، برای پخش کننده فیلم آسان بود که تخمین خوبی از سود احتمالی داشته باشد. شما می دانستید که چند دی وی دی باید بسازید. و می دانستی که از این معامله چقدر پول در می آوری…
درک پنجره
علاوه بر دیویدیهای فیزیکی، «پنجرههای توزیع» “release windows.” سنتی دیگری نیز وجود داشت. این بدان معناست که یک مسیر لجستیکی وجود دارد که شما باید برای اکران فیلم خود و به حداکثر رساندن درآمد فیلم در سراسر جهان طی کنید. پنجره های سنتی شامل موارد زیر است:
تئاتری
پرداخت به ازای هر بازدید
انتشار دی وی دی
PayTV
FreeTV
دلیل این نوع سناریوی پنجره سازی ساده بود. برای به حداکثر رساندن سود طراحی شده است. و در نتیجه، شما هرگز نمی خواستید به اصطلاح “پنجره ای را بشکنید…” یعنی اگر فیلمی را بدون نظم منتشر می کردید، هرگز نمی توانستید به عقب برگردید. منظورم این است که چرا کسی بخواهد فیلم شما را در سینماها ببیند اگر قبلاً روی DVD موجود بود؟
3 نوع پلتفرم VOD
امروزه توزیع فیلم کاملاً تغییر کرده است. پنجره ها عمدتاً با VOD (ویدئو بر حسب تقاضا) ارتباط دارند. اگرچه نمایشهای سالن سینمایی هنوز اعمال میشود، اما برای فیلمسازان مستقل، بیشتر VOD است. سه پلتفرم اصلی VOD وجود دارد:
TVOD (VOD معاملاتی… برای تماشای هر فیلم هزینه میکنید): iTunes، Vudu و کوفیلم Cofilm نمونههایی هستند.
SVOD (اشتراک VOD… برای دسترسی به فیلمهای رایگان ماهانه هزینه پرداخت میکنید): Netflix و Hulu نمونههایی هستند.
AVOD (VOD مبتنی بر تبلیغات… برای تماشای فیلم به صورت رایگان تبلیغات تماشا میکنید): Tubi و Pluto نمونههایی هستند.
پس چگونه فیلم های خود را در این پلتفرم های VOD منتشر می کنید؟ این بستگی به اهداف شما دارد. برای برخی از فیلمسازان، بهتر است با شرکتی که ارتباط مستقیمی با این پلتفرم ها دارد، شریک شوند. و برای سایر فیلمسازان منطقی است که خود توزیع کنند و برای ارسال فیلم در پلتفرم های مختلف VOD هزینه کنند.
برای آگاهی از آخرین خبرها
ایمیل خود را وارد کنید
رایگان