خبرهالیست ها

۲۵ فیلم برتر سینما جهان نشریه Far Out انگلیس

نشريه Far Out انگلستان فهرست ٢٥  فیلم برتر خارجى (غير انگليسى زبان) تاريخ سينما را برگزيده را منتشر کرد.

در این لیست فيلم “كلوزآپ” ساخته آقاى عباس كيارستمى در جايگاه سيزدهم اين نظرسنجى قرار گرفته است.

 

فيلم برتر “استاكر” ساخته آندرى تاركوفسكى در جاى اول،

“داستان توكيو” ساخته ياسوجيرو اوزو در جاى دوم،

“هفت سامورايى” ساخته آكيرا كوروساوا در جاى سوم،

“يى يى” ساخته ادوارد يانگ” در جاى چهارم،

“از نفس افتاده” ساخته ژان لوك گدار در جاى پنجم،

“در حال و هواى عشق” ساخته ونگ كار واى در جاى ششم،

“مهر هفتم” ساخته اينگمار برگمان در جاى هفتم،

“هشت و نيم” ساخته فدريكو فلينى در جاى هشتم،

“ماجرا” ساخته ميكل آنجلو آنتونيونى در جاى نهم،

“بيا و بنگر” ساخته الم كليموف در جاى دهم،

“سانشوى مباشر” ساخته كنجى ميزوگوچى در جاى يازدهم،

“محكوم به مرگى گريخته است” ساخته روبر برسون در جاى دوازدهم،

“كلوزآپ” ساخته آقاى عباس كيارستمى در جاى سيزدهم،

“هيروشيما، عشق من” ساخته آلن رنه در جاى چهاردهم،

“سه رنگ: آبى” ساخته كريستوف كيشلوفسكى در جاى پانزدهم

و فيلم هاى بعدى به ترتيب “توهم بزرگ” (ژان رنوار)، “چهارصد ضربه” (فرانسوا تروفو)، “پاترپانچالى” (ساتيا جيت راى)، “آگوييرو، خشم خداوند” (ورنر هرتزوگ)، “زنگ تفريح” (ژاك تاتى)، “دزد دوچرخه” (ويتوريو دسيكا)، “ام” (فريتز لانگ)، “آتلانت” (ژان ويگو)، “اسب تورين” (بلا تار) و “جذابيت پنهان بورژوازى” (لوييز بونوئل).

 

این ۲۵ فیلم برتر سینما با توجه به نظرسنجی مجله far out انگلیس معرفی شده اند.

در این مجله درباره فیلم برتر عباس کیارستمی نوشته شده:

Close-Up (Abbas Kiarostami – 1990)

Arguably the greatest filmmaker of the Iranian New Wave, Abbas Kiarostami masterfully blurs the distinctions between fiction and non-fiction, between fantasy and reality in his postmodern docudrama, Close-Up. Profoundly meta-fictional in nature, Kiaorostami examines the performative roles all of us play with the precision of a surgeon and the delicate touch of a poet.

Based on true events, Kiarostami emphasizes on the ‘creation’ part of a reconstruction that features the tragic story of an unemployed aspiring filmmaker, Hossein Sabzian. Close-Up is a beautiful yet unsettling cinematic psychoanalysis of an ordinary man.

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا