آکادمی هنربازار هنر

تولید مشترک فیلم در اروپا چیست؟ / انواع و تعاریف

تولید مشترک فیلم در اروپا انواع و تعاریف متفاوتی دارد.

مخصوصا در سطح بین الملل تولید مشترک فیلم گستردگی بسیاری پیدا می کند.

تعریف تولید مشترک

در تولید مشترک فیلم اروپا دو نوع همکاری کلی وجود دارد.

قرارداد تولید کننده با پخش کننده

قرارداد شرکت های تولیدی با یکدیگر

مطالب مرتبط

تعریف دقیق آنچه که صلاحیت همکاری برای تعریف به عنوان تولید مشترک را دارد جای بحث دارد.

در اینجا درک  از این اصطلاح و نحوه درک آن در راهنمای تولید  وجود دارد.

اول از همه این اصطلاح برای 2 همکاری بسیار متفاوت به کار می رود:

همکاری بین 2 یا چند شرکت تولیدی یا همکاری بین پخش کننده و یک شرکت تولیدی.

در راهنمای تولید مشترک نمونه هایی از هر دو را پیدا خواهید کرد.

عناوین صندوق ملی یا سایر صندوق ها مربوط به تولیدات مشترک بین شرکت های کشورهای مختلف است.

عنوان تلویزیونی به تولیدات مشترک بین صدا و سیما و شرکتی از کشور دیگر غیر از صدا و سیما می پردازد.

1. تولید مشترک بین شرکت ها

تولید مشترک به عنوان همکاری بین 2 یا تعداد بیشتر شرکت تعریف می شود که به طور مشترک انجام می شوند.

این در صورتی است که:

در تولید کردن و فیلمبرداری،
در مدیریت تولید و
و در  حقوق و مواد فیزیکی فیلم سهیم باشید.

این موارد باید در توافق نامه تولید مشترک ، امضا شده توسط تولید کنندگان مشترک ذکر شود.

موارد فوق را تأیید و تعریف می کند
جزئیات تولیدی و فنی تولید را تأیید و تعریف می کند (نویسنده ، کارگردان ، طول ، نسخه ها)
توزیع مدیریت عملی و مسئولیت تولید بین تولیدکنندگان مشترک را تعریف می کند
بهره برداری از حقوق را تعریف می کند ، از جمله سهم هر تولیدکننده از درآمد حاصل از این بهره برداری چقدر است  (سهم درآمد اغلب برابر است با سهم مالی هر تولید کننده مشترک)

مناطقی را تعریف می کند که تولیدکنندگان انحصاری و یا به طور مشترک در آن از فیلم بهره برداری کنند.

ضمائمی به قردادها ضمیمه می شود که به اندازه توافقنامه لازم الاجرا هستند:

برگه های بودجه ،

برنامه تأمین مالی

و هر توافق نامه ای که از طرف تولید مشترک با شخص ثالث منعقد شده باشد.

تولید مشترک در اروپا

همه کشورهایی که در اینجا در راهنمای تولید مشترک  حضور دارند ، کنوانسیون اروپا در مورد تولید فیلم های سینمایی را امضا کرده اند.

در حال حاضر تعداد 43 کشور جهان این کنوانسیون را تصویب کرده اند.

اگر یک تولید مشترک مطابق با دستورالعمل های کنوانسیون اعمال شود ،

تولید مشترک می تواند به بودجه ملی در کشور هر تولید کننده مشترک شرکت کننده با شرایط برابر به عنوان تولید ملی دسترسی پیدا کند.

تولید مشترک فیلم اروپا

برای درخواست در این کنوانسیون مهمترین شرایط عبارتند از:

مدیریت مشترک و مالکیت حقوق بین تولید کنندگان مشترک
تولیدکنندگان مشترک باید حداقل 2 کشور عضو را نمایندگی کنند
تولید مشترک باید حداقل 3 تولیدکننده مشترک را شامل شود.

در صورت عدم توافق دو جانبه بین کشورهای 2 تولیدکننده مشترک ، 2 تولید کننده مشترک پذیرفته می شود.

1 تولیدکننده مشترک می تواند حداکثر 70٪ و حداقل 10٪ در تأمین مالی تولید مشارکت کند (با 2 تولید کننده 80٪ و 20٪)

اگر یکی از تولیدکنندگان مشترک از کشوری آمده باشد که کنوانسیون را امضا نکرده باشد ، باید حداقل 3 تولید کننده از کشورهای عضو وجود داشته باشد که باید با حداقل 70٪ از منابع مالی کمک کنند.

طبق جدول نکاتی در مورد مشارکت خلاق ، اجرایی و فنی ، تولید باید به عنوان یک فیلم اروپایی شناخته شود.
هدف این فیلم توزیع نمایشی فیلم پس از تولید است.

خواهید فهمید که بسیاری از کشورها محدودیت های ملی دارند که در واقع دسترسی به بودجه ملی را محدود می کنند ، حتی اگر تولید مشترک در این کنوانسیون اعمال شود.

این می تواند به عنوان مثال در آزمون به اصطلاح فرهنگ که به ارتباط ملی بالایی از نظر محتوا و / یا مشارکت هنری کشور نیاز دارد ، منعکس شود.

الزامات ملی همچنین می تواند سطح بالایی از هزینه ها و / یا روزهای تولید در کشور باشد.

اگر تولید مشترک بودجه ای را از EURIMAGES دریافت کند (دستورالعمل هایی بسیار شبیه به آنچه در کنوانسیون آمده است) برای بودجه تلویزیونی از اروپا (http://www.coe.int/t/dg4/eurimages/default_en) قابل استفاده نیست. )

2. تولید مشترک بین پخش کننده و یک شرکت

قرارداد تولید مشترک در این مورد توافق کاملاً متفاوتی با قرارداد منعقد شده بین شرکت های تولیدی است.

هیچ کنوانسیون بین المللی ، توافق نامه های دو جانبه یا دستورالعمل های ملی وجود ندارد که تولیدات مشترک بین پخش کنندگان و شرکت ها را تنظیم کند.

از این رو قراردادها بسیار متفاوت است.

تولید مشترک بیانگر دخالت شدید صدا و سیما (پخش کننده) در تولید است.

در مقایسه با پیش فروش ، این اغلب شامل موارد زیر است:

یک قرارداد در اوایل تولید منعقد شده است
مشارکت مکرر صدا و سیما در امور هنری ، تولیدی و مالی.

قرارداد حداقل این مشارکت را تعریف می کند:
برنامه ، برنامه تولید ، بودجه و برنامه مالی به عنوان بخشی از قرارداد
بحث در مورد و یا پذیرش برش (های) اولیه و برش نهایی
پذیرش تغییرات عمده در تولید
مقدار بیشتری از طرف پخش کنندگان کمک می کند
توزیع حقوق بین شرکت تولید کننده و پخش کننده

برخی از پخش کنندگان فقط با شرکت هایی از کشور خود وارد تولیدات مشترک می شوند.

این امر خصوصاً در کشورهایی با ظرفیت تولید اندک در بخش مستقل و یک پخش کننده وجود دارد که فقط در تولیدات مشترک کمی فعالیت می کنند.

برای دانلود روی لینک زیر بزنید:

Brochure Cannes 2018.pdf

 

ما می توانیم شما را در تولید مشترک بین المللی فیلم راهنمایی کنیم به این منظور سرویس تولید مشترک را تهیه کنید.

ایمیل خود را وارد کنید

رایگان

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا
×