رزیدنسی، فاند و فرصت شغلی

بهترین مشاغل در صنعت فیلمسازی و سینمایی / بررسی آماری

در این نوشته از نظر آماری به مشاغل سینمایی در فیلمسازی می پردازیم.

خواهیم دید درخواست برای استخدام و بکارگیری نیروهای متخصص چه تغییراتی کرده است.

 

مشاغل سینما از منظر آمار

در اوایل سال جاری ، من نگاه کردم که چگونه بسیاری از افراد روی یک فیلم کار می کنند ، و چگونه این رقم با گذشت زمان تغییر کرده است

(از حدود 200 در سال 2000 به حدود 300 امروز رسیده است).

مطالب مرتبط

 

این باعث شد تعدادی از خوانندگان در تماس با یکدیگر قرار بگیرند تا در مورد جزئیات بیشتر درباره تغییرات سؤال کنند.

یعنی کدام شغل ها شایع تر می شدند و یا رو به زوال بودند.

 

برای پاسخ به این موضوع ، اعتبار 7905 فیلم سینمایی را که بین سالهای 2000 تا 2018 در سینماهای آمریکای شمالی اکران شد ، مطالعه کردم.

 

مشاغل زیادی در یک مجموعه فیلم وجود دارد که من تصمیم به انتخاب افراطی ترین آنها گرفتم ، زیرا آنها داستان کلی را نیز مرتبا بیان می کنند.

بیایید با کارهایی که پررونق است شروع کنیم.

درخواست مشاغل افزایش می یابد

بزرگترین تغییر در گروه های فیلم در طی بیست سال گذشته افزایش چشمگیر مشاغل جلوه های تصویری بوده است. فیلم متوسط ​​در سال 2018 چهار برابر بیشتر از اعضای خدمه VFX به عنوان متوسط ​​فیلم در سال 2000 استخدام شده است.

این نشان دهنده ی تغییر در سینمای اصلی است که به واسطه آنچه VFX می تواند انجام دهد ، انجام می شود.

مشاغل سینما

برخی وظایف وجود دارد که قبلاً با فرآیندهای بدنی انجام می شد اما اکثریت قریب به اتفاق آثار کاملاً جدید است.

ما می توانیم این را در تعداد مقایسه ای از افراد شاغل در بخش جلوه های ویژه (یعنی موارد فیزیکی ، عملی) و بخش جلوه های دیداری (یعنی جلوه های دیجیتال ، مجازی) مشاهده کنیم.

رشد مشاغل سینمایی

چهار شغل سریع در حال رشد طی دو دهه گذشته ، همه مشاغل مربوط به جلوه های دیداری هستند.

در خارج از جلوه های بصری ، مشاغل دیگری که به سرعت در حال رشد هستند شامل هماهنگ کننده مکان ، خریدار لباس ، تکنسین میکس (در بخش صدا) و غرفه های آماده به کار است.

بهترین شغل سینما
مشاغل رو به کاهش است

در انتهای دیگر طیف ، بازتابی از حرکت صنعت از فرآیندهای فیزیکی به دیجیتال مشاهده می شود.

بیشترین کاهش در مشاغل مربوط به فرآیندهای بدنی پس از تولید ، مانند جلوه های نوری بصری ، زمان بندی رنگ (درجه بندی تصویر از نظر جسمی) و مشاغل مربوط به نگاتیو سلولزوی است.

شغل سینمایی

این فقط مشاغل پس از تولید نیست که تحت تأثیر قرار گرفته است.

بخش دوربین شاهد کاهش مداوم اعتبار در اشاره به لودر فیلم و کشش فوکوس نه چندان شهودی است.

مشاعل هنری

اعتبار دیگر فیلم که در حال کاهش است شامل ویرایش صدا ، جلوه های صوتی و سرپرست کمد لباس.

تغییرات فرهنگی

تا کنون ، ما در مورد چگونگی تغییر عملکرد افراد صحبت کرده ایم ، اما تأثیر دیگری در چگونگی اعتبار گرفتن شخصی برای کار خود – فرهنگ مربوط به اعتبارات وجود دارد.

این اعتبارات را به عنوان یک ساختار ذهنی تحت تأثیر اجماع و قدرت می بیند و نه به عنوان یک واقعیت موجود.

به عنوان مثال ، می تواند واقعیت داشته باشد که شما یک روز در یک مجموعه فیلم کار کرده اید اما این که آیا کار شما با اصطلاح “Runner” یا “دستیار 3 کارگردانی” بهترین توصیف شده است ، از نظر عقیده و فرهنگ است.

 

این تحت تأثیر دو نیروی اصلی است:

گزینه هایی که توسط افراد قدرتمند انجام می شود ، مانند سرگروه ها یا تهیه کنندگان فیلم.

به عنوان مثال ، استودیوها به طور مرتب در مورد اعتباراتی که یک خانه از جلوه های تصویری می تواند بگذارد ، کلاه می گذارند ، به این معنی که کار بسیاری از افراد در فهرست اعتبارات رسمی ناشناخته می شود.

محدودیت در مورد اشخاص ثالث ، مانند قوانین اتحادیه.

بعضی از اتحادیه ها تعداد مشاغل سینمایی را که می توانند اعطا کنند را مشخص می کنند.

(بعنوان مثال DGA فقط به یک مدیر اجازه می دهد) و این را در انتخاب عوامل دیکته می کنند ،

برخی از آنها دارای قوانین پیچیده برای عوامل (مانند سیستم WGA برای نویسندگان) هستند ،

در حالی که برخی دیگر قوانین بکار گیری عوامل را دیکته نمی کنند (یعنی چنین چیزی وجود ندارد قوانین برای تولید کنندگان)

 

نمونه خوبی از تغییر فرهنگی در بخش stunts است. نمودار زیر تعداد متوسط ​​افرادی را نشان می دهد که اعتبار آنها “Stunts” است.

هنروری در سینما

در نگاه اول ، یک ناظر گاه به گاه می تواند نتیجه بگیرد که فیلم ها کمتر حرفه ای بدلکاری را استخدام می کنند.

با این حال ، اگر تمرکز خود را تغییر دهیم و به اعتبارات دیگر در بخش بدلکاری نگاه کنیم ، داستانی متفاوت پدیدار می شود.

استفاده از اعتبار “Stunt Performer” رونق پیدا کرده است ،

همچنین در میان موارد استفاده از “Stunt Double” ، “Drunt Driver” و “Stunt Rigger” نیز مشاهده شده است

. این تعاریف دقیق تر و شاید احترام آمیز تر از گفتن “بدلکار” هستند.

 

چند سال پیش ، من استفاده از اصطلاحات “فیلمبردار” و “مدیر عکاسی” را مطالعه کردم که اغلب به یک کار اشاره می کنند.

فیلمبردار

من فهمیدم که طبیعت چرخه ای به انتخاب وجود دارد ، در حالی که فیلمبردار در اواخر دهه 1990 و مجدداً در اوایل دهه 2010 بر مدیر عکاسی پیشی گرفت.

همچنین تفاوتهای فرهنگی بین ژانرهای مختلف فیلم و بین عوامل فیلم در کشورهای مختلف وجود دارد.

 

یادداشت

داده های خام برای تحقیقات امروز درباره مشاغل سینمایی از IMDb و ویکی پدیا تهیه شده است.

من تصمیم گرفتم که داده های سال 2019 را درج نکنم زیرا عوامل فیلم می تواند بعضی مواقع طول بکشد تا به سایت ها اضافه شود.

واحد اندازه گیری ما “عوامل برای هر فیلم” است ، که تعداد کل عوامل خاصی را در یک سال می گیرد و آن را بر تعداد کل فیلم های منتشر شده در آن سال تقسیم می کند.

من از این روش استفاده کردم چون تعداد فیلم های منتشر شده در هر سال بیشتر شده است.

برای اشتغال در مشاغل سینمایی می توانید این بخش را مطالعه کنید.

ایمیل خود را وارد کنید

رایگان

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا
×