فراخوان جشنواره خارجیلیست ها

معرفی جشنواره های فیلمنامه نویسی و فراخوان های آن ها / مقررات

در این نوشته تعدادی از بهترین جشنواره ها و مسابقات فیلمنامه نویسی را معرفی می کنیم.

شما می توانید برای ارسال فیلمنامه به این جشنواره ها از طریق این لینک افدام کنید.

 

برای آشنایی بهتر با روند ارسال فیلم به مسابقات فیلمنامه نویسی این مطلب را حتما مطالعه کنید.

معرفی برخی از جشنواره های فیلمنامه

۱٫     Academy Nicholl Fellowship

یکی از جشنواره های فیلمنامه نویسی که زیرمجموعه آکادمی اسکار نیز هست. یک مسابقه کاملا معتبر و در عین حال دارای رقابتی سخت است که بهترین ها در آن شرکت می کنند. آکادمی هر ساله حدود ۳۵ هزار دلار کمک هزینه ساخت فیلم به فیلمنامه های برگزیده خود اختصاص می دهد.

حجم فیلمنامه ارسالی ۷۰ تا ۱۶۰ صفحه می باشد. کمتر و بیشتر از این مقدار پذیرفته نمی شود.

هزینه ثبت نام در این رقابت از ۴۵ دلار تا ۸۵ دلار بسته به زمان ثبت نام متفاوت می باشد. ثبت نام از مارچ آغاز و تا می ادامه دارد.

۲٫      Austin Screenwriting Competition

یکی از جشنواره  معتبر که از سلبریتی ها برای داوری بخشهای خود استفاده می کند. این جشنواره بخشهای بلند، کوتاه و تلویزیونی را شامل می شود.  کسانی که در بخش فیلمنامه بلند این رقابت شرکت می کنند نباید تا کنون هیچ فیلم یا برنامه تلویزیونی بلندی کار کرده باشند.

فیلمنامه بلند باید بین ۹۰ تا ۱۲۰ صفحه باشد. فیلمنامه کوتاه ۵ تا ۴۰ صفحه و فیلمنام تلویزیونی ۴۵ تا ۷۰ صفحه معادل یک ساعت برنامه.

برای هر دسته رقابت (مثلا کمدی، درام، ترسناک و…) به نفر اول ۵ هزار دلار نقد، هزینه رفت و آمد به جشنوراه و هتل اقامت داده می شود. به برنده فیلمنامه کوتاه نیز هزار دلار نقد وهزینه سفر و اقامت در هتل داده می شود.

هزینه ثبت نام از ۳۵ دلار تا ۷۰ دلار بسته به زمان ثبت نام می باشد. ثبت نام اولیه از مارچ شروع و تا می ادامه دارد.

۳٫     Page International Screenwriting Awards

یک رقابت معتبر بین المللی که فیلمهایی نظیر ازارک، قاضی و حسابدار از جمله برندگان جوایزش بوده اند. همه نوع فیلمنامه در ژانرهای مختلف قبول می کند.

فیلم بلند و کوتاه و پلات سریال تلویزیونی سه بخش اصلی رقابت هستند.  به طور کلی ۲۵ هزار دلار جایزه نقده می دهد. استاندارد مورد پذیرش این جشنواره نرم افزار فاینال درفت است.

فیلمنامه بلند بین ۸۰ تا ۱۲۰ صفحه و برای فیلمنامه کوتاه ۳۰ صفحه یا کمتر پذیرفته می شود. پلات تلویزیونی درام ۵۰ تا ۷۰ صفحه و کمدی ۲۵ تا ۴۵ صفحه باید باشد.

هزینه شرکت در این رقابت از ۴۵ دلار تا ۸۵ دلار بسته به زمان ثبت نام می باشد. شروع ثبت نام از ژانویه و تا می ادامه دارد. بخش فیلمنامه کوتاه ۵ دلار کمتر است.

۴٫     BlueCat Screenplay Competition

جشنواره فیلمنامه نویسی BlueCat همچنان خود را متعهد به کشف نویسندگان کمتر شناخته شده و دنباله روی از سنت خود مبنی بر ارائۀ تحلیل های کتبی برای تمامی فیلمنامه هایی می داند که در این رقابت شرکت کرده اند.

انواع فیلمنامه های بلند، کوتاه، و پایلوت (آزمایشی جهت یک قسمت مستقل از یک مجموعۀ تلویزونی) در این رقابت پذیرفته و هر ساله در آن بیش از ۴۰ هزار دلار جایزۀ نقدی به برندگان اهدا می شود.

یکی از این جوایز، جایزۀ فلینی (Fellini) است، که در آن بهترین فیلمنامۀ نوشته شده توسط یک نویسندۀ بین المللی مبلغ ۲۵۰۰ دلار دریافت می کند.

هزینه شرکت در این رقابت ۴۵ تا ۷۰ دلار بسته به زمان ثبت نام دارد. زمان اولیه ثبت نام از ژوئن شروع و تا نوامبر ادامه دارد.

۵٫      Finish Line Script Competition

یکی از رقابتهی معتبر بین المللی که فیلمنامه های بلند و پلات های تلویزیونی را قبول می کند. برای ثبت نام باید فرم آنلاین ثبت نام را همراه با فایل pdf  فیلمنامه پر کرده و ارسال کنید. فیلمنامه ها بهتر است بین ۷۰ تا ۱۳۵ صفحه باشند.

جایزه نفر اول ۱۷۵۰ دلار نقد، هزینه پرواز به لس آنجلس و بهرمندی از منتور عضو جشنواره، همراه با مشاوره رایگان از طرف مشاورین حرفه ای فیلمنامه نویسی این جشنواره دریافت می کنند. همین طور معرفی به چندین تهیه کننده معتبر بین المللی.

ثبت نام و ارسال آثار از مارچ تا آگوست انجام می شود.

هزینه ثبت نام از ۳۵ دلار تا ۹۰ دلار بسته به زمان ثبت نام، در صورتی که علاقه مندید فیلمنامه بررسی شده و بازخود و نظرات را بگیرید ۱۰۰ دلار دریافت می شود.

۶٫     Final Draft Big Break Contest

رقابت بین المللی فیلمنامه نویسی که با حمایلت نرم افزار فیلمنامه نویسی فاینال درفت برگزار می شود. ویژه فیلمهای بلند بین ۸۰ تا ۱۲۰ صفحه و پلات های تلویزیونی بین ۴۰ تا ۷۰ صفحه می باشد.

به جز فایل های pdf  فایلهای خروجی ویژه نرم افزار فاینال درفت نیز پذیرفته می شود.

از جوایز این رقابت ۱۰ هزار دلار جایزه نقدی و سفر به هالیوود است.

هزینه ثبت نام از ۴۵ دلار تا ۷۵ دلار بسته به زمان ثبت نام است. زمان ثبت نام از مارچ شرو و تا جولای ادامه دارد.

۷٫     ScreenCraft

یکی از جشنواره های فیلمنامه نویسی با داوری حرفه ای است که تمام ژانرهای موجود از کوتاه و بلند را قبول می کند.

جایزه نفر اول از هر بخش هزار دلار نقد است.

زمان های ثبت نام بسته به ژانر و دسته ای که انتخاب می کنید متفاوت می باشد. هزینه ثبت نام از ۴۹ دلار تا ۶۹ دلار است. میانگین تعداد صفحات ۱۰۰ تا ۱۲۰ صفحه برای فیلمنامه بلند و تا ۳۵ صفحه برای کوتاه است.

۸٫     Sundance Lab

یکی از بزرگترین رقابتهای فیلم و فیلمنامه نویسی در جهان. چیزی فراتر از یک رقابت را در پیش دارید، محلی که می تواند آغازگر باز شدن درهای بسیاری در صنعت سینما به روی شما باشد.

جشنواره فیلم ساندنس بخشی ویژه در موسسه ساندنس اختصاص داده به پروژه های فیلمنامه که در دو بخش تعریف شده اند.

  • Screenwriters Lab (held annually in January)
  • Screenwriters Intensive (held annually in March)

که به ۱۲ اثر انتخابی کمک هزینه، فلوشیپ و برنامه های مختلف را ارائه می دهد.

۹٫     Script Pipeline

از جشنوارهای ویژه فیلمنامه نویسی که برای بخش فیلمنامه نویسی بلند و پلات تلویزیونی  ۷ برنده با مجموع ۱۷۵۰۰ دلار جایزه نقدی دارد. ۵ دسته موضوعی در بخش فیلمنامه بلند و ۲ دسته در پلات تلویزیونی دارد.

هزینه ثبت نام از ۳۰ دلار تا ۶۰ دلار بسته به زمان ثبت نام متفاوت می باشد. دانشجویان از ۱۵ دلار تا ۴۰ دلار با ارائه مدارک پرداخت می کنند.

ثبت نام از دسامبر آغاز و تا اکتبر ادامه دارد.

۱۰٫  Scriptation Showcase

از جمله رقابتهای ویژه فیلمنامه نویسی که توسط نرمافزار فیلمنامه نویسی Scriptation برگزار می شود. برندگان این رقابت به تهیه کنندگانف شرکت های فیلمسازی و فعالان صنعت سینما و تلویزیون معرفی می شوند.

حجم فایل ارسالی برای فیلمنامه های بلند ۸۰ تا ۱۲۰ صفحه، پلات تلویزیونی ۳۰ تا ۷۰ صفحه و فیلمنامه کوتاه زیر ۳۰ صفحه باید باشد.

نفر اول هزار دلار جایزه نقدی، ۱ سال اشتراک نرم افزار و یک سال حضور در صنعت سینما را دریافت می کند.

هزینه ثبت نام ۳۹ تا ۵۹ دلار بسته به زمان ثبت نام متفاوت می باشد. ثبت نام از آپریل آغاز و تا جولای ادامه دارد.

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

موسسه فرد

گروهی از متخصصین و مترجمین با تجربه در زمینه های مختلف دورهم جمع شده اند تا بتوانند به دور از هیاهوهای موسسات متعدد و بزرگ با تبلیغات بسیار، از دانش و تجربه چندساله خود برای شروع تجربه ای جدید در این بازار شلوغ استفاده کنند. از مهمترین خصوصیات گروه فرد، انواع سفارش ترجمه بدون مراجعه حضوری مشتری (سفارش آنلاین) و پشتیبانی قوی و سریع کارها می باشد. ترجمه فیلم ها و فیلمنامه های فارسی و فرمت بندی ویژه برای ارسال به جشنواره های خارجی، ترجمه فیلمها و فایلهای انگلیسی به فارسی، به همراه زیرنویس و خروجی srt، با بهترین کیفیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×