چگونه اثر هنری محبوب تولید کنیم؟

چگونه اثر هنری محبوب تولید کنیم؟

چگونه اثر هنری محبوب تولید کنیم؟ حتما این پرسش برای شما هم ایجاد شده.

تفاوت در معرض دید مخاطب قرار گرفتن یا نحوه ارائه اثر یکی از مواردی است که اثر خیلی مهمی دارد.

مثلا اینکه نقاشی شما در یک گالری خوب نمایش پیدا کند.

محبوبیت بیش از اینکه به کیفیت مربوط باشد، به نحوه ارائه ربط دارد که معادل انگلیسی آن Exposure است.

گاهی بر اساس تصادف یا تلاش شما اثر شما در مکان و زمان مناسبی نمایش پیدا می کند و این باعث می شود از دیگر آثاری که حتی کیفیت بهتری از شما دارند ، جلو بزنید.

طراحی اثر محبوب هنری

شما برای اینکه اثری هنری در هر رشته هنری اعم از فیلم، موسیقی، نقاشی یا معماری محبوب ایجاد کنید باید در طراحی ساختار خود مواردی را رعایت کنید.

اگر به موارد موفق و ماندگار هنری که در بین عموم مردم هم خوب دیده شده اند نگاهی کنید

باید موارد آشنا را با جزئیات تازه ترکیب کرد. نظریه Most advance yet accepted به این موضوع می پردازد.

یک عنصر بدیع و تازه را در یک چیز آشنا قرار بدهید. عموم به این اثر اقبال بیشتری خواهند داشت.

آثاری که مردم دوست دارند آثار آشنا در عین حال تازه هستند! تغییر و نوآوری کوچکی در یک اثر آشنا.

در موسیقی افراد یک آهنگ را مکررا می شنوند. حدود ۹۰ درصد افراد آهنگ های تکراری خود را گوش می دهند.

در واقع ما موزیک هایی را دوست داریم که نسبت به آن ها آشنا هستیم و می توانیم پیش بینی کنیم.

علت اینکه حوصله مخاطب از این تکرار سر نمی رود این است که در این تکرار یک تغییر کوچک برای شنونده یا بیننده کافی است.

مثلا در یک آزمایش بر روی موش ها نشان داد اگر شما فقط نت B را مدام بزنید بعد از مدتی موش حواسش پرت می شود.

اما اگر در این توالی یک تغییر در حد یک نت انجام شود مجدد حواس موش جلب می شود.

Bbbcbbcbbcbcd

Verse verse chorus verse chorus bridge

تاثیر آدم های محبوب

چطور می شود محبوبیت را کنترل کرد؟ یا خودمان ایجاد کنیم؟

آدم های محبوب و مورد اطمینان و اعتماد می توانند یک اثر را محبوب کنند!

اگر شما یک کار بد داشته باشید که مردم دوست نداشته باشند، نمی شود نتیجه گرفت. مخاطب در هر صورت یک استقلال رای در برابر بازاریابی دارند.

گاهی محبوبیت باعث اتفاقات مثبت نیست.

مثلا در آزمایشی دیدند یک کتاب محبوب که جایزه ای می برد نظرات منفی بر آن زیاد می شود. چرا که انتظارات مخاطب زیاد می شود. و در مواجه با اثر، انتظاراتش برآورده نمی شود.

محبوبیت یک حدی دارد و در لحظه ای از مرز محبوبیت رد می شود و پایداری ندارد.

نتیجه گیری

محبوبیت در خیلی از موارد تصادف و حاصل ارتباطات است. در کنترل کامل نیست.

نحوه وایرال شدن آثار در دنیای مجازی، این موضوع را می تواند اثبات کند.

اگر شما چیزی درست کنید که به اندازه کافی جذاب باشد تا حدودی می تواند به اشتراک گذاشته شود ولی به وایرال شدن نمی رسد

وایرال شدن معمولا وقتی اتفاق می افتد که یک پایگاه رسانه ای با مخاطب خیلی خیلی زیاد، آن را منتشر کرده است.

این سه

  • ارائه
  • تعادل بین نوع آوری و تکرار
  • محتوای ساختار دار

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا