خبرها

بیانیه مشترک ۴۱ جشنواره معتبر فیلم و فیاپف

روز گذشته فیاپف (فدراسیون بین المللی انجمن های تهیه کننده فیلم) بیانیه ای با امضای ۴۱ جشنواره فیلم انتشار داد.

که در آن از مسئولان منطقه ای، ملی و محلی درخواست شده در دوران سخت همه گیری ویروس کرونا از جشنواره های فیلم حمایت های فوری داشته باشند.

در این بیانیه که جشنواره هایی مانند کن، ونیز، برلین و تورنتو و نیز هشت سازمان جهانی سینمایی مانند اتحادیه بین المللی سالن های سینما (UNIC) را امضا کرده اند،

از تاثیر منفی کووید-۱۹ بر جشنواره های فیلم در سال ۲۰۲۰ و در سال آینده و زیان های مالی قابل توجه این رویدادها و نیز اثرات این پدیده در بخش تولید و نمایش ذکر شده است.

نوشته های مشابه

در این بیانیه بر نقش مهم جشنواره های فیلم در دنیا و تاثیر مثبت آن در بخش های مختلف و از جمله اقتصادی تاکید شده و از ۴.۵ میلیون تماشاگر جشنواره های فیلم در سال ۲۰۱۷ و نیز نمایش اول حداقل ۱۷۰۰ فیلم بلند تنها در جشنواره های مورد تایید فیاپف ذکر شده است.

فیاپف جشنواره فیلم کن را مثال می زند که بیش از دو هزار شغل جدید در دوران برگزاری خود برای شهر کن ایجاد و دویست میلیون یورو برای شهر درآمد ایجاد می کند.

آلبرتو باربرا مدیر جشنواره فیلم ونیز می گوید:

«اقتصاد جهانی سینما هیچگاه در طول تاریخ چنین دچار خسارت نشده بود و به دنبال راه افتادن تولید و باز شدن دوباره سالن های سینما، باید با هم متحد شد و نهایت حمایت را برای جشنواره های فیلم ایجاد کرد. جشنواره ها ابزاری قدرتمند در خدمت سینما، فرهنگ و توسعه اجتماعی بوده اما در این دوره همه گیری ضعیف شده و برای ادامه فعالیت نیاز به حمایت های فوری و حیاتی دارند.»

مدیران جشنواره تورنتو هم معتقدند جشنواره های فیلم تاثیر اقتصادی بسیاری در شهرهای محل برگزاری خود داشته، ایجاد شغل می کنند، گردشگر از سراسر جهان جذب می کنند و موجب افزایش استخدام در بخش های خدماتی می شوند.

لیلی هینستین مدیر جشنواره فیلم لوکارنو هم می گوید جشنواره های فیلم تاثیر بزرگ اقتصادی بر روی بخش فرهنگ دارند و فیلم های جدید را به دست اندرکاران تجاری سینما معرفی کرده و آینده و نگرش نسل بعدی را شکل می دهند.

لوییز آلبرتو اسکاله لا، رییس فیاپف هم در پایان اضافه می کند که حمایت از جامعه جشنواره های فیلم به مفهوم حمایت از کل صنعت سینماست.

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×