آکادمی هنر

پیچینگ برنامه تلویزیونی برای جذب سرمایه‌گذار / بخش دوم

در ادامه مقاله قبلی درباره پیچینگ برنامه تلویزیونی برای جذب سرمایه‌گذار ، بخش دوم این مطلب را برای شما آماده کرده ایم.

این نوشته ترجمه اختصاصی خانم سارا قائدی برای استفاده شما فراهم شده است.

در قسمت اول درباره ملزومات ایجاد کتاب مقدس فیلم صحبت کردیم و در ادامه به بیان نکات مهم دیگری می پردازیم.

 

شخصیت‌ها

در پیچینگ برنامه تلویزیونی باید آنچه شخصیت‌های شما را ساخته نیز معرفی کنید. در واقع، باید بتوانید آن‌ها را از درون به بیرون معرفی کنید.

از تاریک‌ترین رازها گرفته تا عمیق‌ترین خواسته‌هایشان. از اولین خاطره‌ها تا سرگرمی‌های موردعلاقه‌یشان.

اما تنها چیزهایی را بیان کنید که در طول سریال برای کاراکتر تعیین‌کننده است. لازم نیست بگویید شخصیتتان در عروسی ماهی می‌خورد. مگر اینکه ماهی‌خوار بودن یکی از ویژگی‌های تعیین‌کننده‌ی او در طی داستان باشد.

بنابراین، جزئیات حیاتی شخصیت‌ها را بنویسید. یادداشت‌ها یا بیوگرافی‌های مربوط به شخصیت‌ها می‌تواند بلند یا کوتاه باشد. کوتاه‌تر بهتر است زیرا هدف این است که خواننده را درگیر نگه‌دارید.

شخصیت در فیلمنامه
PITCH: Kylie Bunbury in the all-new “Don’t Say It” episode of PITCH airing Thursday, Dec. 8 (9:00-10:00 PM ET/PT) on FOX. Cr: Ray Mickshaw / FOX. © 2016 FOX Broadcasting Co.

پیلوت و فصل اول

صرف‌نظر از اینکه پیلوت را نوشته‌اید یا نه، باید خلاصه‌اش را داشته باشید. سریال بدون یک پیلوت قدرتمند به جایی نمی‌رسد.

می‌توانید فحوای داستان یا ساب‌پلات را خلاصه کنید. پیلوت لازم نیست داستان اصلی باشد؛ البته اغلب لازم می‌شود داستان اصلی را هم ارائه دهید. اما می‌تواند حادثه‌ی دیگری باشد که در جهان شخصیت شما اتفاق می‌افتد.

مثلاً می‌تواند روزی باشد که کاراکتر شما درمی‌یابد سرطان دارد و تصمیم می‌گیرد متامفتامین تولید کند! یا روز دیگری از زندگی معلم شیمی‌ای باشد که سرطان دارد و شیشه می‌پزد.

این داستان شماست که تعیین می‌کند کدام رویکرد معقول‌تر است.

بعد از ارائه‌ی پیلوت، ادامه‌ی اپیزود اول را ارائه دهید. می‌تواند چند دیالوگ از ادامه‌ی پلات باشد یا اینکه لیستی از آنچه در هر اپیزود اتفاق می‌افتد.

اپیزودیک در مقابل پلات‌ سریالی

به یاد داشته باشید که تمام برنامه‌ها یک خط داستانی را در طول یک سریال نمایش نمی‌دهند. البته ترند فعلی به این صورت است و به آن پلات‌ سریالی می‌گویند.

برنامه‌های تلویزیونی در گذشته، پس از یک هفته دکمه‌ی ریست را می‌زدند و دفعه‌ی بعد، وارد یک ماجراجویی تازه می‌شدند. چیزی که به آن اپیزودیک می‌گویند.

طرح مفاهیم ایپزودهای آینده جایی است که شما می‌توانید محرک داستان خود را در عمل نشان دهید. باید تصمیم بگیرید: پلات شما سریال است یا اپیزودیک؟

آیا می‌توانید ایده‌های خود را وارد محرک داستان کنید و به پلات‌های جالبی برسید؟

اگر نمایش شما قدرتمند باشد، می‌توانید به راحتی و با استفاده از ظرفیت کاراکترها و محرک داستان، مفاهیم اپیزودیک قدرتمندتری ارائه دهید.

فصل‌های آینده

در مورد اپیزودهای ممکن صحبت کردیم. حالا به فصل‌های ممکن می‌پردازیم.

در پیچینگ برنامه تلویزیونی دیوید سیمون، The Wire، آمده: «هر فصل از The Wire، یک سفر مستقل است.»

هر پیچ داستان در نهایت به سمت یک ویژگی مجزا میل می‌کند. یک استراق سمع/نظارت که پیچیدگی‌ها و اتصالاتی را از چشم‌انداز شهری برملا می‌کند که حتی از نظر بهترین پلیس‌ها نیز پنهان می‌ماند.

برخی شخصیت‌های The Wire برمی‌گردند اما هر فصل درصدد بررسی بخش دیگری از جهان است.

یک فصل به مدارس دولتی می‌پردازد. فصل دیگری به اسکله‌ها می‌پردازد و فصلی دیگر به روزنامه‌ها.

در هر مثال، بخش متفاوتی از شهر و پوسیدگی شهری زیر میکروسکوپ می‌رود.

راه دیگر تصمیم‌گیری درباره‌ی فصل‌های آینده تصمیم‌گیری درباره‌ی نکات مهمی است که شما می‌خواهید به آن بپردازید. هسته‌ی مرکزی برنامه‌ی شما چیست؟

وقتی شک می‌کنید، به لاگ‌لاین برگردید.

شخصیت و تعارض داستان چه بود؟ تصور کنیم کاراکتر اصلی یک خانواده و تعارض، یک بیگانه‌ی فضایی است که آمده تا با آ‌ن‌ها زندگی کند.

فصل آینده شاید روی همسایه‌های جدید تمرکز کند. شاید هم به سفر تفریحی بیگانه به جهان خودش بپردازد.

 

فصل های فیلم

 

لاگ‌لاین، دی‌ان‌ایِ برنامه‌ی تلویزیونی است. بنابراین، باید آنقدر قوی باشد که بتواند در تصمیم‌گیری‌های آتی نیز کمک کند.

آیا نمایش درباره‌ی یک پادشاهی درگیر جنگ داخلی است؟ بنابراین، ممکن است فصل آتی درباره‌ی جناحی باشد که به قدرت می‌رسد. یا یک معاهده‌ی صلح موقت.

اگر برنامه‌ی شما دارای پیچیدگی‌هایی است که به فصل‌های آتی منجر می‌شود، باید آن را در پیچینگ عنوان کنید.

Breaking Bad درباره‌ی یک معلم شیمی است که برای کسب پول بیشتر، تصمیم به تولید متامفتامین می‌گیرد.

در فصل‌های آتی می‌بینیم که معلم درگیر فروش موادمخدر می‌شود و در نهایت، کارش به کارتل‌ها هم کشیده می‌شود. اما چون قوس‌های چندفصلی هم وجود دارند، می‌توانید همچنان رابطه‌ی والتر با همسرش را نیز دنبال کنید.

او خیانت می‌کند و والتر را از خانه بیرون می‌کند. این نکات قدرتمند، بعدها به تایملاین سریال اضافه شده و به جنبه‌ی خانوادگی داستان عمق و جذابیت بیشتری بخشیده است.

در پلات فصل‌های آینده همچنین باید در نظر داشته باشید که برنامه‌ی تلویزیونی شما چگونه تمام می‌شود؟

پیچینگ موفق یک برنامه‌ تلویزیونی

به جنبه‌های مختلف پیچینگ برنامه تلویزیونی پرداختیم. از پیلوت گرفته تا فصل‌های آینده.

با این حال، به اندازه‌ی جمعیتی که در برنامه‌ی شما زندگی می‌کنند، جنبه‌های بیشتری برای اضافه شدن وجود دارد.

درباره‌ی لحن حرف زدیم و بسیار عالی می‌شود اگر در پیچینگ برنامه‌ تلویزیونی خود بخشی را به ارائه‌ی لحن سریال اختصاص دهید.

همچنین، می‌توانید در بخشی مجزا به ویژگی‌های بصری و حسی اثر خود بپردازید. خوب بنویسید، به خوبی داستان‌سرایی کنید و دنیای برنامه خود را به خوبی معرفی کنید.

تبریک ما را پذیرا باشید! شما به پایان این مبحث رسیدید و برای پیچینگ موفق یک برنامه تلویزیونی آماده هستید.

به علاوه، چگونگی نوشتن سریالی که خوب می‌فروشد را نیز یاد گرفته‌اید. تمپلیتی که در ادامه‌ی مطلب قرار دارد به شما کمک می‌کند بتوانید ارائه‌ای فوق‌العاده داشته باشید.

هر بخش را پر و با هنر خود کامل کنید تا نقشه‌ی راه و بپیچینگ برنامه‌ریزی شده‌ی خود را داشته باشید.

 

 

ترجمه اختصاصی از سارا قائدی

منبع:

https://www.studiobinder.com/blog/tv-show-pitch-bible-template/

 

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×