نقد هنری

نقد “سیکاریو”: یک کارتل مواد مخدر بهتر از دوتاست

نقد "سیکاریو": یک کارتل مواد مخدر بهتر از دوتاست

صحنه‌های نفسگیر هوایی از مرز آمریکا و مکزیک و صحنه های به هنرمندی طراحی شده ی مواجهه ی آنها نقاط قوت "سیکاریو" است. سیکاریو یک درام هیجانی و جنایی در مورد یک عملیات مشترک سیا و اف‌بی‌آی است که آنچه را که نیروی هوایی آمریکا برای دهه هاست در کشورهای خارجی دنبال میکند روی زمین عملی میکند؛ جستجو کردن، یافتن و از بین بردن دشمن. غیر از دو نفر که یک زوج باوجدان هستند بقیه عوامل در انگیزه هایشان دچار مشکل‌اند که سرانجام آن دو نیز به بقیه میپیوندند. یک فیلم سیاه با واقعیت های تلخ.

در این فیلم نمایش یک سری واقعیات تلخ برای نشان دادن واقعیات دیگر پذیرفته شده است. نرخ قاچاق موادمخدر تایع مصرف کنندگان است؛ تا زمانی که فقط یک کارتل در کار باشد نمایش قاچاق مواد در آمریکا اشکالی ندارد. مکزیکی ها این موضوع را از آمریکایی ها و کلمبیایی ها آموختند.

یک کارت ورود در عنوان فیلم وجود دارد که میگوید "سیکاریو" نام کسانی است که در مقابل حملات استعماری رومی ها ایستادگی کردند و در مکزیک این لغت به معنای "کتک‌زن" است. پس از این تعریف طولانی و باجزییات میبینیم که این لغت تقریبا در فیلم استفاده نشده است. در آخر سیکاریو کیست؟ چون هیچ یک از شخصیت های داستان در این توصیف نمیگنجند.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×