فراخوان جشنواره خارجی

فراخوان ثبت نام جشنواره فیلم برلین 2020

فراخوان ثبت نام جشنواره برلین 2020

 جشنواره فیلم برلین Berlinale یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره فیلم جهان در کنار جشنواره هایی همچون کن و ونیز است که هر ساله به مدت دو هفته در ماه فوریه در شهر برلین برگزار می گردد.

هفتادمین دوره این جشنواره از تاریخ 20 فوریه تا 1 مارس برگزار می شود. هرساله حدوداً 400 فیلم در انواع و ژانرهای مختلف از کشورهای سراسر جهان حضور دارند. این جشنواره بخش های متفاوتی دارد و فیلمسازان مختلف می توانند در این رویداد شرکت نمایند.

شرایط کلی ثبت نام به صورت زیر است:

  •  تاریخ اتمام تولید تمامی فیلم های ثبت نامی باید پس از فوریه 2019 باشد.
  •  محدودیت نمایش جهانی برای این رویداد در اولویت است، با این وجود فیلم هایی که نمایش تئاتریکال یا جشنواره ای در کشور سازنده، داشته باشند نیز میتوانند در این رویداد ثبت نام کنند.
  •  آثاری که در بخش فیلم بلند ثبت نام می شوند باید در مدت زمان حداقل 60 دقیقه و آثار شرکت کننده در بخش فیلم کوتاه باید حداکثر 30 دقیقه باشند.
  •  زیرنویس انگلیسی برای فیلم های غیر انگلیسی زبان، ضروری است.

خروجی نهایی فیلم برای انتخاب که در وبسایت جشنواره آپلود می شود باید دارای مشخصات زیر باشد:

نوشته های مشابه

 گروه پخش دریچه سینما برای اطلاع بخشی به فیلمسازان گرامی در خصوص این جشنواره، در متن زیر خلاصه ای از مهمترین نکات بخش های رقابتی را آورده است؛

  •  بخش اصلی جشنواره فیلم برلین (Competition):

فیلم های مستند و داستانی بلند با حداقل مدت زمان 60 دقیقه میتوانند در این بخش شرکت کنند.

تمامی فیلم ها محدودیت نمایش جهانی دارند به این معنی که قبل از برگزاری جشنواره نباید در هیچ کشور دیگری به جز کشور سازنده فیلم، اکران شده باشند.

جوایز خرس طلایی بهترین فیلم و خرس نقره ای در بخش های بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگری و نگاه نوو سایر بخش ها اهدا می شوند.

یک جایزه 50،000 یورویی نیز برای بهترین فیلم داستانی و جایزه 40،000 یورویی برای بهترین فیلم مستند در نظر گرفته شده است.

  • بخش ENCOUNTERS:

فیلم های مستند و داستانی بلند با حداقل مدت زمان 60 دقیقه میتوانند در این بخش شرکت کنند. تمامی فیلم ها محدودیت نمایش جهانی دارند به این معنی که قبل از برگزاری جشنواره نباید در هیچ کشور دیگری به جز کشور سازنده فیلم، اکران شده باشند.

  • بخش فیلم کوتاه(Berlinale Shorts):

فیلم های کوتاه با حداکثر مدت زمان 30 دقیقه میتوانند در این بخش شرکت کنند.

تمامی فیلم ها محدودیت نمایش جهانی دارند به این معنی که قبل از برگزاری جشنواره نباید در هیچ کشور دیگری به جز کشور سازنده اکران شده باشند.

فیلم های برگزیده این بخش به آکادمی اسکار معرفی می شوند. در این بخش علاوه بر جوایز خرس طلایی و خرس نقره ای جایزه ی نقدی 20،000 یورویی نیز درنظر گرفته شده است.

  •  پانوراما(Panorama):

پاناروما، سینمای خارق العاده را به نمایش می گذارد و به صورت سنتی مورد علاقه ی تماشاگران است و با جایزه تماشاگران خود، بزرگترین هیئت داوران جشنواره را دارد.

این بخش مختص فیلم هایی است که نگاهی صریح و جدید را به مسائل مختلف(سیاسی، جنسیتی و …) داشته باشند.

فیلم های بلند با حداقل مدت زمان 60 دقیقه میتوانند در این بخش شرکت کنند. در این بخش محدودیت نمایش اروپا آورده شده است که البته محدودیت نمایش جهانی ترجیح داده می شود. جوایز نقدی به مجموع 110،000 یورو و همچنین جوایز مختلف دیگر برای این بخش تعریف شده است.

  • انجمن (FORUM):

این بخش مختص آثار آوانگارد، تجربی، مقالات، مشاهدات طولانی مدت، گزارش های سیاسی و مناظر سینمایی کشف نشده است.

فیلم های داستانی و مستند با حداقل مدت زمان 60 دقیقه می توانند در این بخش شرکت کنند.

در این بخش نیز همانند بخش پانوراما محدودیت نمایش اروپا آورده شده است که البته محدودیت نمایش جهانی ترجیح داده می شود. جوایز متفاوتی برای این بخش تعریف شده است.

  • نسل جوان (GENERATION):

مخاطبین این بخش نوجوانان هستند. در این بخش فیلم های داستانی، مستند و انیمیشن، فیلم های ژانری و آثاری که زبان رسمی سینما را گسترش می دهند، در مسابقات دوگانه، Generation Kplus و Generation 14plus با هم رقابت می کنند.

فیلم های کوتاه زیر 20 دقیقه و فیلم های بلند بالای 60 دقیقه میتوانند در این بخش ثبت نام شوند.

در این بخش نیز همانند بخش پانوراما محدودیت نمایش اروپا آورده شده است که البته محدودیت نمایش جهانی ترجیح داده می شود.

در کنار جوایزنقدی 50،000 یورویی برای فیلم داستانی و 40،000 یورویی فیلم مستند، جوایز متفاوت دیگیری نیز برای این بخش تعریف شده است.

  • چشم انداز سینمای آلمان (Perspektive Deutsches Kino): مختص فیلم های آلمانی

نکات مورد توجه در زمان ثبت نام:

 

  1.  توضیحات ارائه شده بصورت اختصاصی و توسط گروه دریچه سینما از وبسایت اصلی جشنواره برلین برداشت شده است. فیلمهایی که واجد شرایط اعلام شده، هستند می توانند ثبت نام شوند.
  2. ثبت نام شما زمانی نهایی می شود که DVD فیلم خود را به ما تحویل دهید. چنانچه فیلمساز از این مورد خودداری کند، گروه دریچه سینما مسئولیتی در قبال ثبت نام نخواهد داشت.
  3. مهلت ثبت نام فیلم بلند: 08 نوامبر (17 آبان)
  4. مهلت ثبت نام فیلم کوتاه:15 نوامبر (24 آبان)
  5. ثبت نام از طریق گروه دریچه سینما فقط تا تاریخ 14 آبان برای فیلم های بلند و 21 آبان برای فیلم های کوتاه قابل انجام است.

جهت ثبت نام در جشنواره فیلم برلین از طریق مجموعه دریچه سینما، میتوانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

09303420616

دیگر جشنواره های فیلم را از اینجا دنبال کنید

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

سامیه طاهری

از سال 95 با گروه دریچه سینما به عنوان مدیر بخش بین الملل و ارسال اثر به جشنواره ها همراه شدم. در این بخش که از تعدادی مشاورین بین الملل تشکیل شده، پس از ارزیابی آثار و تعیین استراتژی پخش، برای ارایه بین المللی آن ها اقدام می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×