مصاحبه

شهاب کازرونی با دست خدا در سینما

– اولین فیلمتان چگونه جرقه خورد؟ چگونه فیلمساز شدید؟

بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی در کلاس های بازیگری خانم آزیتا حاجیان شرکت کردم. کارهنری را ابتدا با بازی در تاتر آغاز  و سپس  بعنوان  دستیار دوم کارگردان وارد دنیای  تصویر وبعد از مدتی بعنوان برنامه ریز و دستیار یک کارگردان فعالیت خودم را بصورت  حرفه ای ادامه دادم تا اینکه در سال 1390  متنی با عنوان (چت با قرآن) نظرم را به خود جلب کرد که از روی آن اولین فیلمم تحت عنوان (دست خدا) را ساختم ,   میتوان گفت فیلمسازی برای من کاملا تجربی شکل گرفت و متاسفانه  هیچ گونه تحصیلات اکادمیک  در زمینه کارگردانی  نداشته ام.

 -آیا تا کنون فیلمهایتان در جشنواره ای موفق به کسب عنوان شده اند ؟

نه متاسفانه ..شاید به دلیل کم تجربگی بنده  در فیلمسازی , و یا عدم تطابق معیارهای من در فیلمسازی با معیارهای داوری  جشنواره ها ,فیلمم تا به       اینجا  نتوانشته عنوانی را در جشنواره های فیلم کوتاه کسب کند .

نوشته های مشابه

 

 – نجربه های ملی و بین المللی خود را بفرمایید

فیلم دست خدا  توانست در چند جشنواره ملی  از جمله جشنواره های حسنات اصفهان – خانواده شاهین شهر – فانوس آران و بیدگل به بخشهای مسابقه و جنبی راه پیدا کند .که هر چند رتبه ای کسب نکرد اما  حضور فیلم  در جشنواره و  با  تماشاگر دیدن فیلم و همچنین جلسات نقد بررسی  فیلم تجربه گرانبها  و لذتبخشی  را  برای من در حیطه  فیلمسازی در پی داشت.

 

 – نظرتان در مورد دریچه سینما چیست ؟

به نظر من با توجه به شرایط موجود فیلمسازی ایران و تحریم های بانکی کشور و عدم تسلط  کافی فیلمسازان ما به زبان انگلیسی و شرایط جشنواره های خارجی وجود  چنین سازمان خصوصی و تخصصی  وهمچنین آشنا به جشنواره های خارجی  که بتواند با ارتباط با این جشنواره ها و بدون حضور واسطه های سود جو ,فیلم فیلمسازان ایرانی را در بهترین شرایط فنی و به مطمن ترین روش پخش فیلم , اثرفیلمساز را به جشنواره های خارجی در زمان مناسب اراعه کند, لازم و غیر قابل انکار است. امیدواریم با توسعه سازمانی بیشتر مراکزی چون    ( دریچه سینما) شاهد پخش  مطلوب جهانی فیلمهای ایرانی و در نتیجه  درخشش فیلمسازان ایرانی در جشنوارههای خارجی و بین المللی باشیم  .

 

 

6-  فیلم آینده تان چیست ؟

فعلا در حال آماده سازی یک  فیلمنامه  با موضوع ازدواج هستم که اگر همه چیز خوب پیش برود انشا الله  اولین فیلم بلند داستانیم را تا اخر سال  کلید خواهم زد ..

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×