فراخوان جشنواره خارجی

سى و سومين جشنواره فيلم توكيو ژاپن / حضور قدرتمند ایران

سى و سومين جشنواره فيلم توكيو از ١٠ تا ١٩ آبان در ژاپن برگزار خواهد شد.

جشنواره توكيو به علت همه گيرى بيمارى كوويد-١٩ امسال دو بخش رقابتي خود را در يك بخش با عنوان توكيو پرمير ٢٠٢٠ تجميع كرده و به صورت غير رقابتى برگزار خواهد كرد و تنها يك جايزه بهتريم فيلم تماشاگران خواهد داشت.

فيلم سينمايي “مجبوريم” ساخته رضا درميشيان در اولين نمايش جهانى خود در بخش توكيو پرمير ٢٠٢٠ به نمايش در مى آيد.

دو فيلم “شيطان وجود ندارد” ساخته محمد رسول اف و “دشت خاموش” ساخته احمد بهرامى نيز در بخش تمركز جهانى حضور دارند.

نوشته های مشابه

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو یکی از ۱۲ جشنواره بین‌المللی بزرگ جهان و از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم آسیا است که هرساله در توکیو ژاپن برگزار می‌شود.

این جشنواره از سال ۱۹۸۵ آغاز به‌کار کرد و تا ۱۹۹۱ به‌صورت هر دو سال یکبار برگزار می‌شد که پس از آن به صورت سالانه ادامه یافت.

جشنواره فیلم توکیو به همراه جشنواره فیلم شانگهای تنها جشنواره‌های رقابتی آسیایی مورد تأیید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم (FIAPF، فیاپف) به‌شمار می‌روند.

جشنواره فیلم توکیو که بزرگ‌ترین رویداد سینمایی ژاپن به‌شمار می‌رود، معمولاً در ماه اکتبر و در دو منطقه روپونگی و شیبویا شهر توکیو برگزار می‌شود.

جایزه بزرگ این جشنواره به نام ساکورا به بهترین فیلم بخش مسابقه اهدا می‌شود. جشنواره فیلم توکیو توسط بنیاد توسعه بین‌المللی سینمای ژاپن با همکاری و پشتیبانی دولت ژاپن برگزار می‌شود.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×