لیست ها

جشنواره های فیلمنامه نویسی بین المللی، معرفی و جزئیات آن‌ها

ما در سلام ثبت نام! سعی کرده‌ایم با کمک موسسه ترجمه فرد فضایی را جهت معرفی و ارسال فیلمنامه های هنرمندان به جشنواره های فیلمنامه نویسی به وجود بیاوریم.

خوشبختانه تعداد زیادی از فیلمنامه هایی که با همکاری موسسه ترجمه فرد و سلام ثبت نام! آماده و ارسال شده اند موفقیت های چشمگیری داشته اند.

فیلمنامه به جز اینکه می تواند در بخش مسابقه ای و غیررقابتی جشنواره ها شرکت کند، می تواند برای پیدا کردن فاند یا حمایت مالی نیز تلاش کند.

پس اگر به دنبال کسب بودجه و یا شرکت در مسابقات هستید با ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

 

فیلمسازی و تلویزیون یکی از صنایع پر طرفدار و جذاب دنیاست، مخصوصا برای فیلمنامه نویسان.

رقابتهای فیلمنامه نویسی یکی از بهترین مکانها برای رشد نویسندگان و معرفی آنها به صنعت سینما و شرکت های فیلمسازیست. با شرکت در این جشنواره ها و ارسال فیلمنامه هایتان این فرصت را پیدا می کنید تا کارتان توسط تعداد زیادی متخصص، آژانسها و مدیران فیلمسازی خوانده شود.

اگر برنده شدید در بالای رزومه خود بنویسید «نویسنده برنده جایزه …» که بسیار تاثیرگذار است. البته که در این راه باید هزینه هم بکنید.

رقابتهای فیلمنامه نویسی معتبر و معروف صدها و شاید هزاران فیلمنامه ثبت نامی دارند به همین دلیل جوابی نمی دهند مگر اینکه برنده شده باشید و در اغلب مواقع پاسخ اتوماتیک رد یا پذیرفتن را می فرستند.

این رقابتها هزینه ورودی میانگین از ۳۵ دلار تا ۶۵ دلار دارند. که با توجه به بودجه و توان مالیتان می توانید در هر تعداد رقابت که می خواهید شرکت کنید.

بالا بردن دانش و شناختتان نسبت به این رقابتها شما را در انتخاب صحیح رقابت مناسب یاری می کند.

در این نوشته نیز ما سعی داریم تا خلاصه ای از موارد مورد نیاز که باید درباره شرکت در این رقابتها بدانید را توضیح دهیم. امیدواریم که شاهد موفقیت روز افزون نویسندگان ایرانی در رقابتهای بین المللی باشیم.

 

چرا باید در جشنواره فیلمنامه نویسی شرکت کنیم؟

چون شما نمی خواهید فعالیت حرفه ای خود را محدود کنید. رقابتهای فیلمنامه نویسی کار شما را می خوانند، شاید برنده نشوید، یا برای جایی انتخاب نشوید، یا کارتان برجسته نباشد، اما می دانید کسی وقت صرف کرده و آنچه را شما نوشته اید با دقت خوانده است.

در صورت برنده شدن هم این شانس را دارید که با شرکت های معتبر قرارداد بنویسید، یا کارتان را با قیمت مناسب بفروشید.

درست است که رقابت در این مسابقات بسیار سخت است – به طور کلی فعالیت در صنعت سینما در سطح بین الملل سخت هست- اما بهترین سرمایه گذاری برای شروع فیلمنامه نویسی به عنوان یک شغل محسوب می شود.

مهمترین دلیلی که فیلمنامه می نویسید همین است که خوانده شود و یا شرکت فیلمنامه سازی روی آن سرمایه گذاری کند تا فیلمش ساخته شود.

کسی چه میداند. شاید برنده شدید و بهترین قرارداد را بستید. و شاید برنده نشوید اما یکی از داوران رقابت یا کسانی که کار شما را خوانده بخواهد پیشنهادهای بهتری بدهد.

همه اینها برای به دست آوردن فرصت بیشتر است. فرصتی که در صنعت سینما به راحتی به دست نمی آید.

 

چگونه در رقابت فیلمنامه نویسی شرکت کنیم؟

هر مسابقه فیلمنامه نویسی قوانین و روش ثبت نام مخصوص به خود را دارد. بهترین راه پیدا کردن وب سایت مسابقه و خواندن دستورالعمل ارسال اثر می باشد.

علاوه بر این مطمئن شوید که نرم افزار فیلمنامه نویسی شما خروجی pdf  می گیرد، چون برای ارسال اولیه به مسابقات باید حتما فایل pdf  ارسال شود.

نرم افزارهایی مانند فاینال درفت با پسوند (.fdx) یا مووی مجیک و Celtx  قابلیت خروجی pdf بعد از فرمت بندی را دارند.

هر جشنواره برای فیلمنامه های ارسالی تعداد صفحات مد نظر خود را مشخص کرده.

حتما دقت کنید که برخی از این رقابتها برای حجم بالاتر از سقف تعیین شده خود هزینه اضافه تر مشخص کرده اند، مثلا برای هر صفحه بیشتر از ۱۲۰ صفحه ۱ دلار می گیرند.

پس سعی کنید فیلمنامه های بلندتان در قالب استاندارد هر نرم افزار فیلمنامه نویسی که قرار می دهید بیش از ۱۲۰ صفحه برای فیلم بلند و ۳۰ صفحه برای فیلم کوتاه نباشد.

فراموش نکنید که باید حتما فیلمنامه خود را طبق استاندارد های بین المللی فرمت بندی کنید.

وقتی فیلمنامه خود را ویرایش و بازنگری می کنید و مخصوصا وقتی به فرمت استاندارد در می آورید بعضی ایرادات ریز در کار پیدا می شوند که در لحظه آخر باید بر طرف کرد.

بررسی اجزای فیلمنامه و جایگاهشان چیزیست که باید در آن دقت بسیار شود.  مثلا از اشتباهات رایج در قالب فیلمنامه این است که اکشن را به جای عنوان صحنه به کار ببریم.

نوشتن فیلمنامه در نرم افزارهای فیلمنامه نویسی به شما کمک می کند تا قالب فیلمنامه را به درستی رعایت کنید و از کمبودهای احتمالی و خطاهایی که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید در هنگام وارد کردن جزئیات مطلع شوید.

 

رقابت درست را انتخاب کنید.

از میان هزاران رقابت فیلمنامه نویسی برخی از همه معتبرتر و معروفتر هستند. در انتخاب بین این لیست کوتاه هم دقت کنید که با فیلمنامه شما از جهت موضوع، ژانر، حجم و تعداد صفحات همخوانی داشته باشد.

حتما برندگان پیشین هر رقابت را بررسی کنید تا با سلیقه داوران آشنا شوید. مثلا آیا آنها کمدی، درام یا سریال می پسندد.

داشتن اطلاعات کافی به شما کمک می کند که انتخاب درست را انجام دهید.

 

 

 

تهیه شده توسط: کارگاه ترجمه فرد

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×