رپورتاژ

جشنواره های بین المللی فیلم در ترکیه

جشنواره های بین المللی فیلم در ترکیه

کشور ترکیه یکی از غنی ترین کشور های منطقه از نظر فرهنگ و سنت به شمار می آید به همین سبب نیز از گذشته تا به امروز همواره مورد توجه کارگردانان و فیلم سازان مختلف بوده و در راستای سینما و فیلم قدم های بسیار ارزنده ای برداشته است که یکی از آن ها برگزاری جشنواره های مختلف و معرفی آثار ارزشمند آن هاست، در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کلی در رابطه با مهم ترین جشنواره های بین المللی فیلم که در کشور ترکیه برگزار می شود در اختیارتان قرار دهیم، اگر از علاقمندان به کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه با ما همراه باشید.

آنتالیا

جشنواره بین المللی فیلم پرتقال طلایی | آنتالیا

جشنواره پرتقال طلایی قدیمی ترین جشنواره فیلم کشور ترکیه به شمار می آید که هر ساله در شهر زیبا و توریستی آنتالیا برگزار می شود و مورد تأیید فدراسیون انجمن های فیلم سازی بین المللی FIAPE است.

از مهم ترین و مشهور ترین افرادی که در طول ادوار مختلف در این جشنواره حضور داشتند می توان به متین آرکاسان، رهام اردم، اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، باب رافلسون و غیره اشاره کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید جایزه بهترین فیلم پنجاه و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم پرتقال به فیلم سه رخ اثر جعفر پناهی اهدا شد.

جشنواره بین المللی فیلم استانبول

این جشنواره که توسط بنیاد فرهنگ و هنر شهر استانبول برگزار می شود نیز یکی از مهم ترین فعالیت های کشور ترکیه در زمینه برگزاری جشنواره فیلم به شمار می آید از مشهور ترین شرکت کنندگان در این جشن ها می توان به کلودیا کاردینال، جرارد دپارتیو، باربارا میلر، اصغر فرهادی و لین رمزی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که نخستین دوره جشنواره فیلم استانبول در سال 1982 برگزار شده و تا به امروز 5759 فیلم کوتاه، بلند، مستند، داخلی و بین المللی از 110 کشور مختلف جهان در آن شرکت کرده اند، شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعدادی از گردشگران تور ارزان ترکیه تنها به مناسبت برگزاری این جشنواره به ترکیه سفر می کنند.

گفتنیست که به برندگان این جشنواره مهم، جایزه لاله طلایی اهدا می شود

 

لاله طلایی

جشنواره بین المللی پیله طلایی آدانا
پیله طلایی نام یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین جشنواره های فیلم کشور ترکیه است که نخستین بار در سال 1969 میلادی برگزار شده، لازم به ذکر است که جشنواره بین المللی پیله طلایی آدانا مخصوص فیلم های کوتاه و بلند و همچنین فیلم های دانش آموزی می باشد.

همانطور که اشاره کردیم پیله طلایی از جشنواره های قدیمی ترکیه به شمار می آید ولی تا به امروز تنها 26 دوره از آن برگزار شده است و علت این امر نیز وقفه هاییست که در طول سال های مختلف در برگزاری جشنواره رخ داده.

 

 

 

جشنواره بین المللی فیلم بوغاز ایچی استانبول

جشنواره بین المللی فیلم بوغاز ایچی از نظر تعداد شرکت کننده معتبر ترین جشنواره فیلم کشور ترکیه می باشد و شاید برایتان جالب باشد که فیلم ایرانی “بمب، یک عاشقانه” ساخته پیمان معادی در سال 2018 میلادی برنده بهترین کارگردان از این جشنواره شده است، همچنین لازم به ذکر می باشد که بیش از 80 اثر از 41 کشور مختلف جهان در ششمین دوره از این جشنواره اکران شد.

جشنواره بین المللی فیلم دوستی در استانبول

این جشنواره یکی از جدیدترین جشنواره های فیلم کشور ترکیه می باشد که در سال 2018 میلادی برای نخستین بار با هدف اکران فیلم های کوتاه و با حضور تعداد زیادی از فیلم سازان خارجی برگزار شد، لازم به ذکر است که کارگردان مشهور ایرانی یعنی کمال تبریزی در نخستین دوره جشنواره بین المللی فیلم دوستی به عنوان داور حضور داشت.

با تشکر از همراهی شما کاربران گرامی، امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با جشنواره های فیلم در کشور ترکیه کسب کرده باشید، لازم به ذکر است که جشنواره های مذکور در این مقاله تنها بخشی از جشنواره های کشور ترکیه می باشد.

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×