فرهنگ

انجمن عکاسی سلطنتی انگلیس RPS

انجمن عکاسی سلطنتی انگلیس The Royal Photographic Society در سال 1853 با هدف گسترش هنر و علم عکاسی تاسیس شد.

سازمان خیریه بین المللی به افزایش دانش و درک عکاسی و فیلم ، حمایت از عکاسان و ایجاد انگیزه در زمینه مشارکت عمومی اختصاص یافته است. RPS یکی از قدیمی ترین انجمن های عکاسی در جهان است.

RPS یک برنامه آموزشی متنوع را شامل می شود که شامل نمایشگاه ها ، گفتگوها ، کارگاه ها و نشست های هم اندیشی است که در یک گالری و سالن نمایش در کلاس جهانی در Paintworks ، بریستول ، و همچنین در مکان های سراسر انگلستان ، بین المللی و آنلاین برگزار می شود. مدارک معتبر بین المللی ، مانند تمایزات ، چالش های جدیدی را ایجاد می کند ، مهارت ها را افزایش می دهد و خلاقیت را تحریک می کند.

در قلب تلاش های خیرخواهانه سازمان تعهد به حمایت از عکاسان جوان و نوظهور قرار دارد. در کنار بازدیدها و منابع ، یک برنامه بورس سالانه حمایت مالی برای تحقیقات اسنادی محیط زیست ، تحصیلات تکمیلی و اجتماعی را ارائه می دهد.

عضویت در RPS فارغ از دانش و تجربه برای همه آزاد است و فرصتی برای پیوستن به یک جامعه منحصر به فرد با بیش از 11000 عکاس در سراسر جهان است. اعضا از مزایای فراوانی از جمله فرصت عضویت در عکاسان همفکر با علاقه ویژه و گروه های منطقه ای برخوردار می شوند.

جوایز RPS جشن سالانه تعالی و نوآوری در عکاسی است. این پانزده دسته ، آن دسته از افرادی را که در زمینه های هنری خود ، در حوزه های هنری ، علمی ، آموزشی ، سینمایی و انتشاراتی مشارکت چشمگیری داشته اند ، به رسمیت می شناسند.

گالری انجمن عکاسی سلطنتی انگلیس در بریستول به طور موقت برای عموم بسته است. ما مشتاقانه منتظر بازگشت دوباره شما هستیم.

تاریخچه

برای هر سازمانی که بیش از یک قرن از عمر آن می گذرد ، باید نیاز کسانی را که برای خدمت رسانی آنها طراحی شده بود برآورده سازد. انجمن عکاسی سلطنتی تفاوتی ندارد و اهداف اصلی آن “ارتقا the هنر و علم عکاسی” امروزه به همان اندازه که از زمان شکل گیری آن باز می گشت ، مهم هستند.

انجمن عکاسی سلطنتی انگلیس

این جامعه با تغییر علایق و نیازهای اعضای آن و به ویژه با تغییر عکاسی – از اواسط دهه 1980 ، تکامل یافته است. با ورود این انجمن به 167 سالگی خود فرصتی است تا به سال 1853 و چگونگی شکل گیری انجمن و آنچه در سال اول خود بدست آورده است نگاهی بیندازیم.

ریشه ها

انجمن عکاسی ، همانطور که در ابتدا RPS شناخته شده بود ، اولین جامعه عکاسی نبود اما اولین انجمن رسمی بود که از همان زمان تأسیس به همان شکل به طور مداوم وجود داشته است. تنها چند سال از اعلام عکس در سال 1839 طول کشید تا اولین گردهمایی آزاد عکاسان آماتور دور هم جمع شوند.

باشگاه کالوتیپ ادینبورگ متشکل از “تجربیات مشتاق” بود و در سال 1843 تشکیل شد. ده عضو آن برای دیدن کالوتیپ ها ، بحث در مورد هنر عکاسی و معاشرت با یکدیگر دیدار کردند. با چنین تعداد کمی از اعضا ، نیازی به قوانین یا افسران برای اداره آن نبود.

در لندن ، ناشر جوزف كوندال ، به همراه رابرت هانت ، انجمن كالوتایپ را – كه بعداً به عنوان باشگاه عكاسی شناخته شد – در سال 1847 تأسیس كرد. این ، بار دیگر ، گردهمایی حدود ده عكاس یا “آماتور آقایان” بود كه به طور منظم برای گفتگو بحث می كردند آزمایشات آنها در عکاسی و تبادل عکس. از جمله اعضای آن فردریک اسکات آرچر ، هیو ولش دایموند ، ادوارد کاتر و سر ویلیام نیوتن بودند که بعداً به اعضای بنیانگذار انجمن عکاسی تبدیل شدند.

در اواسط سال 1852 اولین جامعه عکاسی سازماندهی شده پادشاهی متحده در لیدز توسط J W Ramsden ، که بعداً به عضوی از انجمن در آمد ، تشکیل شد.

انجمن عکاسی لیدز تحت قوانینی که به درستی تشکیل شده بود فعالیت می کرد و از اوایل ژوئیه 1852 کار اعضای خود را پخش می کرد. در سال 1878 بخشی از باشگاه طبیعت گرایان لیدز فیلد شد و در سال 1881 مجدداً به عنوان یک جامعه مستقل تاسیس شد.

به سوی انجمن عکاسی لندن

در اواخر دهه 1840 و اوایل دهه 1850 ، عکسبرداری از فرآیند کالوتایپ داگرئوتیپ و هنری تالبوت از نظر فنی آغاز شد. در مارس 1851 فردریک اسکات آرچر جزئیاتی از فرآیند برخورد خود را در شیمی نشان داد که نشان دهنده پیشرفت قابل توجه کالوتایپ است.

این ماده برای حمل مواد شیمیایی حساس به نور از شیشه استفاده می کند و اگرچه تصفیه آن برای استفاده تجاری بیشتر به کار است و استودیوهای تجاری می توانند آزادانه از آن استفاده کنند زیرا توسط حق ثبت اختراع محافظت نشده است.

تالبوت ادعا کرد که حق ثبت اختراع کالوتایپ 1843 وی در روند آرچر اعمال شده است اما دادگاه ها سرانجام در سال 1854 این درخواست را رد کردند.

این عدم اطمینان مانع پیشرفت عکاسی در این بین شد. نمایشگاه بزرگ نیز مهم بود. با افتتاحیه در 1 مه 1851 ، 700 غرفه دار و بیش از 6 میلیون بازدید کننده در زمان بسته شدن در 15 اکتبر 1851 گرد هم آمدند.

عکاسی به عنوان هنرهای زیبا و به عنوان شاخه ای از علم به نمایش گذاشته شد و بیش از 700 عکس و همچنین دوربین ، لنز نشان داده شد و دستگاه عکاسی مرتبط.

این نمایشگاه در افزایش آگاهی از عکاسی به عنوان یک شکل هنری مهم بود و تا اواخر سال 1851 ، همانطور که راجر تیلور اشاره کرد ، یک کمپین برای ایجاد یک جامعه عکاسی در لندن در حال انجام بود.

یک گزارشنامه مفصل که توسط موزه رسانه ملی برای یک جامعه عکاسی برگزار شده و احتمالاً توسط راجر فنتون نوشته شده است ، به نظر می رسد از ژانویه 1851 تا ژوئن 1852 باشد.

مشکل اصلی

مشکل اصلی جامعه جدید متقاعد کردن تالبوت برای آزادی اعضا از هرگونه محدودیت اعمال شده توسط حق ثبت اختراع کالوتایپ وی بود.

رابرت هانت با تالبوت ملاقات کرد اما علی رغم اصلاح محدودیت های اعمال عکاسی ، توافقی حاصل نشد.

در آوریل 1852 کمیته ای در حال برنامه ریزی برای یک جامعه لندن بود که “پیشنهادی برای تشکیل یک انجمن عکاسی” را در مطبوعات ملی به طور مستقیم به چالش کشیدن تالبوت در مورد حق خود برای محدود کردن عکاسی توسط آماتورها “برای سرگرمی خود” و به تلبوت برای آرام کردن او شرایط تالبوت کاملاً ناراحت و ناراحت بود اما او با ملاقات با یک گروه پنج نفری متشکل از فردریک برگر ، راجر فنتون ، پیتر ویکنز فرای ، پیتر لو نوه فاستر ، توماس گودو ، رابرت هانت و سر ویلیام نیوتن موافقت کرد.

مطابقت تفسیر تالبوت از قوانین ثبت اختراع با قوانین کمیته غیرممکن بود و تلاشهای آنها برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

علیرغم این عقب نشینی ، تحت سرپرستی انجمن هنر با سر چارلز ایستلیک ، مدیر گالری ملی و لرد روز ، رئیس انجمن سلطنتی ، به عنوان نمایندگان رسمی هنر و علوم در انگلستان ، ادامه یافت. پس از دو ماه توافق نامه ای با تالبوت حاصل شد.

در نامه ای رسمی به تاریخ 30 ژوئیه 1852 ، تالبوت تأثیر نمایشگاه بزرگ را نویدبخش دوره جدیدی برای عکاسی دانست و اختراع خود را به کشور ارائه داد.

بعداً در همان سال انجمن هنر اولین نمایشگاه اختصاص داده شده به هنر و علم عکاسی را برگزار کرد. در 22 دسامبر 1852 افتتاح شد و توسط جوزف كوندال و فیلیپ دلموت برگزار شد.

تقریباً چهارصد عکس نشان داده شد و موفقیت آن برای تأمین تقاضای عمومی گسترش یافت.

جلسه افتتاحیه

به دنبال توافق با تالبوت ، کمیته ای که در اوایل سال 1852 سعی در ایجاد یک جامعه عکاسی داشت ، دوباره زنده شد.

این مصوبه تصمیم به تأسیس یک جامعه عکاسی گرفت و تبلیغاتی را در روزنامه ها قرار داد که جلسه افتتاحیه را در روز پنجشنبه ، 20 ژانویه 1853 در اتاقهای بزرگ جامعه هنر در خیابان جان ، آدلفی ، لندن اعلام می کرد.

این جلسه برای “خانمها و آقایان علاقه مند به عکاسی” آزاد بود و این جلسه افتتاحیه انجمن عکاسی بود.

پس از آنکه تالبوت ریاست جامعه جدید را رد کرد ، با راجر فنتون به عنوان دبیر افتخاری کمیته موقت ، سر چارلز ایستلیک بر عهده گرفت.

ایستلایك در این جلسه سخنرانی كرد و از تالبوت به دلیل “اختراع خود را به شركت مردان یا دانشمندان ، آماتورها و هنرمندان” باز كرد.

گزارش کمیته

فنتون گزارشی از کمیته موقت را خواند که در آن تجمعات غیررسمی در خانه اعضا ، انگیزه ای که توسط نمایشگاه بزرگ که تعداد عکاسان را افزایش داده بود و بحث های ناموفق با تالبوت ، توصیف شده بود. در ادامه جلسه به بررسی ایجاد جامعه ای موسوم به انجمن عکاسی پرداخت.

لو نوه فاستر ، دکتر پلیفیر و دکتر بوت به نمایندگی از شورای جامعه هنر پیشنهاد کردند که به جای راه اندازی یک جامعه جدید ، با ایجاد یک کمیته عکاسی تحت انجمن هنر که می تواند بودجه و اتاق فراهم کند ، بهتر می توان عکس برداری کرد.

کسانی که در این جلسه شرکت داشتند اختلاف نظر داشتند و پیشنهاد اصلی برای یک جامعه جداگانه تنها با چند مخالف به تصویب رسید.

برای اولین سال یک شورا انتخاب شد و مقرراتی که به رئیس جمهور ، سه معاون رئیس جمهور ، یک دبیر ، خزانه دار و نوزده عضو دیگر اجازه تشکیل یک شورا را می دهد ، توافق شد.

در قانون 9 آمده است که خانم ها به عنوان عضو واجد شرایط می شوند.

پذیرش در یک گینه (1.05 پوند) با اشتراک سالانه یک گینه تعیین شد. هزینه عضویت در زندگی ده گینه بود.

جلسات قرار بود در جامعه هنرها در اولین پنجشنبه ماه بین نوامبر و ژوئن با شروع ساعت 8 عصر برگزار شود.

این قوانین همچنین گالری ایجاد می کرد که در آن اعضا می توانستند عکس هایی را برای فروش به نمایش بگذارند که انجمن از آنها 10 درصد کارمزد می گیرد.

به سوی آینده

انجمن عکاسی سلطنتی انگلیس سال اول شلوغی را پشت سر گذاشت. شورا با اطمینان از آماده بودن مقالات برای جلسات و تنظیم رویه های اداری جامعه جدید مشغول بود.

برخی از قوانین مربوط به انتخابات شورا قبل از پایان سال اول آن اصلاح شد.

منابع مالی انجمن در صورتجلسه شورا قابل توجه نیست ، اما گزارش ژورنال اولین جلسه سالانه که در 2 فوریه 1854 برگزار شد ، پول نقد و دارایی را با ارزش 406 17 پوند گزارش کرد.

مانند امروز ، سازمانهای دیگر به عنوان نقطه تماس مشاوره عکاسی با انجمن روبرو شدند. نیاز به انتشار ژورنال و تولید نمایشگاه دو نگرانی اصلی انجمن بود و هر دو با موفقیت تحقق یافتند و تا امروز نیز با موفقیت ادامه یافتند. دریافت دیرهنگام ژورنال و یافتن مکان های نمایشگاهی مناسب از مشکلات موجود هستند.

کارهایی که در آن سال اول توسط فنتون و سایر اعضای شورای انجمن عکاسی انجام شد ، باعث تاسیس این انجمن در یک پایه بلند مدت شد.

طی سالهای بعد ، جامعه گاهاً دچار بحرانهای مالی یا سیاسی بود که با موفقیت از پس آن برآمد.

اهداف انجمن و چگونگی دستیابی به اهداف از طریق اداره و عضویت در آن تکامل یافته و همچنان ادامه دارد که تغییرات تصویربرداری است.

علیرغم این ، Fenton و اعضای اولین شورای آن مطمئناً جامعه امروز را به عنوان نسل مستقیم جامعه خود به رسمیت می شناسند.

انجمن عکاسی سلطنتی انگلیس

جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را وارد کنید تا اخبار و تخفیف ها را اولین نفر دریافت کنید

دریچه سینما

بعد از چندین سال فعالیت به صورت سنتی، در سال 88 همزمان با روز ملی سینما وبسایت گروه ما متولد تا قدیمی ترین منبع مستقل انتشار فراخوان های بین المللی باشد. سعی می کنیم بهترین مطالب و رویدادهای هنری جهان رو معرفی کنیم و راه موفقیت هنرمندان را هموار کنیم. سلام ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا
×